Har jeg glemt noget ( gulvrenovering) ???

Hej :-)
Jeg har lige købt mit "nye" hus, det er fra 1917. Jeg er i gang med at renovere gulve i halvvdelen af stueplan. Der skal isoleres med "flamingo"plader, gulvvarme (oliefyr), beton og endelig 30*30 klinker på gulvet. Væggene kommer så bagefter :-)

Spørgsmålene :
Skal der noget mellem sand og isolering i stil med noget dampspærre ??
Eller mellem nogle af de andre lag ?

Skal der være ventilation i soklen til isolering ?? ( mener min forsikringsmand nævnede noget i den stil ) Der er ikke kælder under.

Er 220 mm isolering OK ??
Derefter 100 mm beton + ca 200 mm til klinker.

Har fået fjernet gammelt gulv og gravet op - surt arbejde i denne varme :-(

Flere spørgsmål kommer helt sikkert igen senere :-)

Stine
Hej :-) Jeg har lige købt mit "nye" hus, det er... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja jeg vil følge Orla !!
Men som gulve ofte bliver lavet idag er der kun et lag beton og dette lag er ofte ca 10 cm, med slangerne, armering osv.
Det fungerer fint men kræver at det bliver lagt på een gang.

Du kan nøjes med 160mm flamingo hvs du vil...

Lovkravet, på 225mm flamingo, gælder kun ved gulvarme i nye huse. Og er først blevet et krav efter august 2001.

Du skal huske kant isoleringen, 10-20 mm flamingo plader langs kanten, da din gulvblok skal isoleres fra soklen, ellers har du varme på hele soklen !!

Jeg vil vælge at holde isoleringen på 225mm for bedst isolering og dermed komfort.

Men valget er jo dit.

Venligst Njord smile En glad amatør !

MVH Njord
Tak for alle svarene :-))

Jeg har lagt isolering i dag, så langt er jeg heldigvis nået nu *S*
Har gravet ned til fast bund - det passede næsten præcist med den dybde jeg skulle have :-)) Derefter har jeg smidt sand og niveleret. Lagt 220 mm Flamingo bats. Der kommer 10 mm kantisolering ( også flamingo ), herefter armeringsjern, der bliver klodset op - har bare lige "glemt" at købe "klodserne". Gulvvarmen bliver 20 mm PEX og det tilslutter VVS for mig - skal "lige" have lavet hele radiatorsystemet om :-(( Ret uforudset og på bekostning af ny yderdør + vinduer - men det er et 1-strenget system jeg har nu og det bliver lavet om til 2-strenget mens alle rørene alligevel er blotlagte. Hellere nu inden jeg støber gulv og sætter nye vægge op ....
Så på fredag skal der støbes gulve. Det vil blive støbt i 2 omgange, først grovbeton og derefter et pudslag - gulvet kommer der en murer og laver - jeg skal "bare" være hjælperen der knokler *GG* Mureren kommer også og ligger klinkerne - der sætter jeg altså min grænse *S* De skal ligges diagonalt og det er ca. 32 m2.
Så tror jeg er ved at have styr på det ( håber jeg )
På mandag begynder de på radiatorsystemet, så der skal jeg hygge mig med maling af vinduer og klargøring til mine høns hentes tirsdag :-))
God weekend til alle
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
citat:
Oprindeligt indsendt af Stine:
På mandag begynder de på radiatorsystemet, så der skal jeg hygge mig med maling af vinduer og klargøring til mine høns hentes tirsdag :-))
God weekend til alle


Hej
Er det ikke lige meget nok at gøre ud af et hønsehus ? :-))
MVH
Hans Olsen

hej stine!!!
for mig lyder det som om du har styr på det nu,rigtig god fornøjelse.

hilsen Milton "mureren"

mvh.milton
Oprindeligt indsendt af milton olsen:
hej igen!

ja så ser det ud til at Orla igen er på banen


***************************************

Ja, jeg har siddet lidt på sidelinien (meget arbejde) og set om i kan klare jer selv, meeen...... smile

------------------
www.orla-nautrup.dk

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Orla Nautrup (den 10-08-2003).]
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også