etageadskillelse mellem lejemål

Hej!
Håber desperat at der er en fag-person der kan hjælpe!
Jeg er fraflyttet et lejemål der ligger i stuetagen af et hus der består af min lejlighed samt lejligheden på 1 sal. Der er ikke kælder i huset. Jeg har boet der i 10 mdr men flyttede pga støj-gener. Der var simpelthen SÅ lydt fra lejligheden ovenpå. Ejer/udlejer ville ikke gå med til at få lagt tæppe på ovenpå, og jeg har efter jeg nu er flyttet erfaret at han ikke har registreret beboelsen under to adresser som han skal. Jeg har en fornemmelse af at etageadskillelsen måske ikke har været udført korrekt. Huset er af ældre dato, men udlejer har egenhændigt, i løbet af de sidste 3-4 år, renoveret huset totalt. Kun ydermurende stod tilbage. Iflg tegninger jeg har fået fra den lokale teknisk forvaltning består etageadskillelsen( altså gulv+loft) af 22 mm gulv, 50x228 mm træbjælker Pr. -- c/c 150 + 50 A-batts kl. 39, 0,15 mm polyethylenfolie, 22x95 mm forskalning, 2x 13 mm gips.
Er der nogen der kan sige mig om lovkravet mht brand og lyd er overholdt??Evt paragraffer eller henvisning til hvor krav til dette er beskrevet. På forhånd mange tak! Sanne.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
For mig lyder det som en meget fornuftig etageadskildelse..
Hvad med at spørge på teknisk forvaltning.
Der kan nemt være nogle regler der gælder for nybyggeri og andre for bygninger opført på andre tider. Og hvorvidt det er nye eller gamle regler der vil gælde ved renoveringer må de klart kunne svare på.
Forbered dig lidt med et bygge år for huset og et ombygningsår.
Det kan også være nogle regler omkring krav der udspringer af en evt bygge tilladelse.

MVH Njord
Som njord siger... Men bemærk dog at hvis man ombygger et hus for en værdi der overstiger en vis procentsats af husets totale værdi, så er man pligtig til at udskifte isolering til gænldende standard. Denne regel omgåes selvfølgelig let ved at lave mange SMÅ projekter, men reglen findes, så hvis der har været tale om en gennegribende renovering, så kan han måske fældes på reglen.....

MEN, jeg vil nu også mene at etageadskillelsen lyder helt fornuftig... selvfølgelig kunne man gøre nogle småting hvis man bevidst VILLE undgå støjgener, men det er der mig bekendt ikke lovkrav om i private hjem.
Jeg har prøvet med forskellige søgeord, men har ikke fundet tråde der giver klart svar på et spørgsmål jeg står overfor.
Jeg har lavet en større åbning i gulvet mellem stue og kælder etagen. Trappenedgangen skal nu beklædes og der skal en BD30 dør i stue etage. Mit spørgsmål går på om ét lag 13mm A1 gips er tilstrækkeligt for at overholde brandsikringskrav. Er der entydige regler på det område?

 

Decideret brandsikring sker med TO lag 13mm gips, har du ikke plads, så kan du beklæde med fireboard, eller pudsemørtel. Kig evt. på danogips' hjemmeside hvis du vil vide mere om gips og brandisolering.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis