Striber på væggen efter maling

Jeg er i gang med en større renovation af min lejlighed, og har selvfølgelig også malet.

Jeg startede med at tage tapet ned, hvorefter jeg reparerede væggen.
Herefter plet- og fuldspartlede jeg væggen, og sleb den med en girafsliber.

Dette gjorde, at min væg nu var helt fin, glat og fuldstændig lige.
Jeg satte herefter glasfilt op og malede væggen.

Jeg har dog et mærkeligt problem på den ene væg, hvor der kommer en slags striber på væggen.

Jeg har grundet filten med vævfylder, og herefter malet 3 gange med hvid glans 10 maling fra Flügger.
Der er dog stadig 'striber' på væggen, og jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvad jeg skal gøre, for at få disse væk.

Har i et forslag?

På forhånd tak.

De omtalte 'striber' kan ses på billedet nedenfor.

19_dsc00014.jpg
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg tror "bare" du har været for dårlig til at male smile sorry ..... når du maler så start med at male ude fra vinduet af, så kan du nemt se hvor du er kommet til - så giv det en 4 gang og være sikkert på at du ikke laver nogle helligdage.... jeg kan ikke se hvad det ellers skulle være...
Herfra kunne det godt ligne skyggeeffekter fra spartlinger, der ikke er slebet helt perfekt.

Men det må du kunne se/mærke. Prøv evt. at tage et billede fra vindues-siden - er stregerne så væk?

Svært at bedømme her fra Fyn rolleyes

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Kan det tænkes, at du ikke har været omhyggelig nok med at male "vådt-i-vådt" - altså at nogle malebaner er blevet lidt tørre inden du har malet videre? Og at det blot er mest synligt på denne væg fordi lyset falder ind på den?
Hej jeg ved ikke hvad en girafsliber er, men jeg ville have brugt et filtserbræt (et bræt med en skum flade der fugtes) til at udglatte striber efter spartling, dvs. da spartle massen var overfladetør.

Alternativt kan jeg tilslutte mig at der skulle have være malet vådt i vådt.

Venligst Kristian
En girafsliber er en stor excentersliber på en lang arm, beregnet til at slibe vægge med. Det lyder nu til at Kvik har kontrolleret sit arbejde, så der ikke var buler på væggen efter slibning.
Citat fra conqueror

En girafsliber er en stor excentersliber på en lang arm, beregnet til at slibe vægge med. Det lyder nu til at Kvik har kontrolleret sit arbejde, så der ikke var buler på væggen efter slibning.


Ja, kunne nu godt tænke mig at høre hvad han når frem til...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også