Fuglevoliere!

Hej alle

-Jeg er netop ved at bygge/opstille volierer til mine "gøjer"- cool

Kom så lige til at tænke på byggetilladelse, kræver det mon byggetilladelse at opstille et "fuglebur"?
- uden fast sokkel......... Mobile enheder... plastiktag iflg. fødevarerstyrelsens deklaration om beskyttelse mod fugleinfluenza.

Vi bor i et område uden specielle servitutter og forbud mod fugle og hønsehold.....

Nogle ideer, -har googlet mig rundtosset-

Venlig hilsen retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer normalt an på lokalplanen... Men hvis der IKKE bygges i eller ved skel, så skal du enten bare lave det hvis det er noget småt noget der ikke har nogen egentlig værdi for ejendommen, eller hvis der er tale om et større projekt (definitionen heraf findes i lokalplanen for dit område, tjek evt: www.ois.dk), så skal du bare anmelde det til byggeteknisk afdeling i din kommune. Det gør du bedst ved at få tegnet hvad du vil lave, udpege hvor du vil lave det, og beskrive hvordan du vil gøre det. Hvis du ikke hører noget fra kommunen indenfor 14 dage, så er det at betragte som en godkendelse...

Og når dit projekt er færdigt.. så kom lige med nogel billeder.. jeg vil nemlig også gerne have voliere, men er for travlt optaget til at designe noget smart (og for fattig til at købe noget) lige pt.
Hej Twist

Tak for hjælpen!

-Så tror jeg "bare lige" at jeg gør mit projekt færdigt-
Kan egentlig heller ikke se nogen større forskel på, om man hegner hele grunden ind til sin hund, eller bygger et bur til "piphans"

Et flytbart "fuglebur" skaber ingen værdiforøgelse på ejendommen, nogle vil sikkert påstå -Nej tværtimod- biggrin

Jeg har grebet opgaven sådan an, at jeg først har anlagt en flisebelagt terrasse. Herpå står Buret/volieren.
Får jeg efterfølgende problemer med kommunen, eller måske lyst til at sælge huset, nedtages "skidtet"og en flisebelagt terrasse står tilbage......

Sender snart nogle billeder.............

Vh retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis