Tagkonstruktion

Lige et par spørgsmål.

Jeg har sat spærtræ på 245 mm (18 grader hældning, 4,10 m langt) op. Ideen er så at sætte dampspærre (alu) først - disse baner skal selvfølgelig overlappe, men hvormeget og skal de limes sammen ? Og skal det være 100 % tæt ?

Oven på dampspærren lægger jeg 250 mm rockwool (kan det bære dette eller skal der sættes nogle midlertidig understøtninger ? Kan det godt trykkes, jeg har jo kun 245 mm ?

Oven på dette sættes diffusionsåbent undertag - Det må vist godt lægges direkte på isoleringen, men skal der være lidt luft ? er direkte på, det samme som at det hviler på ?

En afstandsliste 25 mm lægges langs spærrene. Herpå kommer lægterne og til sidst Eternit B6.

Nogle der har gode råd til dette ?

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af jr75 (den 05-08-2003).]

Jan

Lav-det-selv hvis det skal være iorden - ellers kan du lige så godt få andre til det !!!!
Lige et par spørgsmål. Jeg har sat spærtræ på 245... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Njord

M2 prisen er vejledende 25,88 kr. excl moms for 90 cm plader på min sædvanlige tømmerhandel, men så er de også leveret uden for døren.
Du kan nok opnå lidt rabat hvis du køber et større parti.
Man undgår meget bøvl og tunge løft ved 90 cm plader , især hvis man skal på 1. sal.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis