Alarm fra gearbox

Hej Alle
Vi har en styrepult´s båd med en marine 50 4takt og dertil en gearbox, nu kommer der en hyletone/alarm fra denne når vi sejler ca 2 knob, når vi så giver fuld gas forsvinder denne.

Der kommer en vandstråle ud så jeg tror den får vand nok.
Der er olie på.
Har lige fået skiftet termostat på motor men det hjalp ikke.

Er der nogle derude der ved hvad den alarm betyder?

På forhånd tak.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra feg

Hej Alle
Vi har en styrepult´s båd med en marine 50 4takt og dertil en gearbox, nu kommer der en hyletone/alarm fra denne når vi sejler ca 2 knob, når vi så giver fuld gas forsvinder denne.

Der kommer en vandstråle ud så jeg tror den får vand nok.
Der er olie på.
Har lige fået skiftet termostat på motor men det hjalp ikke.

Er der nogle derude der ved hvad den alarm betyder?

På forhånd tak.

Hej..
Skal det forstås sådan.. når du sætter tændning på hyler den, når du så starter hyler den videre til du sejler 2 knob.. er det rigtig forstået ??

Mvh Jan J
Hej Jan

Det er når vi har sejlet ca 30 min ved 2 knob den begynder og hylde, når vi så giver fuld gas forsvinder alamen igen, men kommer så snart vi går ned i fart.
Citat fra feg

Hej Jan

Det er når vi har sejlet ca 30 min ved 2 knob den begynder og hylde, når vi så giver fuld gas forsvinder alamen igen, men kommer så snart vi går ned i fart.

Hej..
Kunne godt have din olietryksalarm mistænkt.. Når olien er kold, ingen problem med 2 knob, når så olien bliver varmere, falder dit olietryk en smule, derfor alarm. Når du så sætter flere omdr. stiger trykket igen..
Jeg ville checke oliestand.. er der olie nok på, tror jeg det kan være dit oliefilter der trænger til skift. Kan også være du trænger til nyt olie.??
Men jeg tror bestemt det er din olietryksalarm..(?????)

Jeg mener ikke at din alarm fejler noget.. det er enten for lidt olie,,, filter.. eller din olie der er for gammel..

Lad os høre hvad du finder ud af ..
Mvh Jan J
Hej

Så er motor fixet. Det var gummi pakning mellem vandrør og motorblok der var i stykker, men det er vist en kendt problem, fik jeg at vide, hvor jeg købte resevedele.
2 stk alu pakninger og en gummi krave til rør og 5 timers arbejde.
Ganske let.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis