Klinkebeklædning ved gavl

Mit hus har gavle som består af kedelige krydsfinerplader. Jeg vil gerne montere klinkebeklædninger ovenpå pladen.

Disse skal først behandles med Gori 88 transparent, så de giver et brunt glød.

Klinkerne er 25 x 150 mm store.

Skal jeg bruge rustfrie søm (climate eller galavaniserede?) til monteringen?

Anbefales der, at beklædningen er i en bestemt kvalitet (kvinta eller sekstra) for at det kan se pænt ud?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville selv bruge galvaniserede søm til dette projekt.
Om det skal være kvinta eller seksta er vist lidt et spørgsmål om smag og behag. Den pænere kvinta mod den billigere seksta.
Hej Claus

-Hva' med en lærkebeklædning- med rustfrie stålskruer......

Det har jeg selv brugt.... De har efterfølgende fået en transparant olie..
pine........ Hvilken glød...
Bruger altid skruer....... Så jeg ikke hamrer på fingerne biggrin
Den er ikke møntet på dig, bare et LDS- tricks.

Vh Retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Jeg overvejer selv at bruge skruer, da jeg er bange for at gavlen ikke holder, hvis jeg skal hamre en del søm ind. Så det er bedre at bruge skruer for at forskåne den gamle gavl og så slipper den for buler fra hammeren :-)

Ja, Pine (gori 88) bliver farven - lækker farve synes jeg og så falder den i god jord med hvid træværk på huset.
For resten - er der nogen som har erfaring med køb af lærkklinker hos Knud Larsen i Hvidovre - de er ret billige med 21,50 kr. pr. meter incl. moms?

Hvis der er nogen som kan komme med en billigere pris, så modtages de med en kyshånd. Det skal bare være i hovedstadsområdet.
Hejsa

hvis det må være en anden dimension så har
http://www.byggecity.dk "sibirisk lærk fjeldprofil" 32x150 til kr. 19,69/m. Dertil kommer levering på kr. 199,-. Så det kommer jo an på hvor meget du skal have om det er billigere end Knud Larsen.

mvh
Jørgen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også