Idé til opsætning af tagrende

Hej.

Står og skal til at opsætte tagrende på mit hus, men er lidt i tvivl om hvordan jeg griber det an, med hensyn til min "gesims", er ikke meget for at bore i den, da jeg er bange for den øverste sten flækker af (Se billeder)

Det er udelukket at komme ind på bjælken under tager for at sætte rendejernene derinde.

Nogen der har en smart ide til hvordan jeg for gjort mine rendejern fast?

Mvh
Elektrikeren
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa
Jeg kan ikke se hvordan du undgår at bore i din mur for eneste mulighed jeg ser er at bruge konsoljern - dog kan se monteres med 120 cm imellem hvis du bruger Lindab justerbare konsoljern.

Skipper
Jeg kunne da godt tænke mig at vide hvorfor det er udelukket at sætte almindelige rendejern op. De skal ikke sidde på bjælkerne, men på lægterne som bære taget.

V.h. Håndværkeren
Håndværkeren:

Det kræver jo at jeg skal ha fjernet den nederste plade hele vejen ikke? Det er det jeg helst vil undgå.

Eller er det mig der har misforstået noget?

Eller tror i det er muligt og bore i gesimsen uden den flækker fra?
Ja du har misforstået noget, du løsner pladerne og skubber dem op under næste række, det er højst 30 cm det drejer sig om. Og så får du den mest stabile løsning, og undgår at der trænger vand ind ved dine borehuller i vægen.
Sker dette vil du meget længe begræde at du ikke gjorde det ordentligt fra starten.

V.h. Håndværkeren
Annonce
Håndværkeren:

Nu er jeg næsten med. Hvordan bliver rendejernene så holdt fast ?
Rendejern skrues fast på de to nederste lægter der som regel er på alle tagkonstrutioner. Der ligge to lægter ret tæt på hinanden (ca. 15 cm. afstand) Er der ikke to må du sætte en mere på.
Problemet med at fjerne den nederste plade, er at alle bølgerne er muret til. så er bange for pladen knækker hvis jeg skal ha den løs.
Hvis dine eternit-plader er muret til forneden, hvordan får du så nok ventilation under taget?
Har åbent loft. Så der kommer nok ventilation ind i kip.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også