regntønde med faskine overløb, findes der et net til at stoppe småting?

Jeg har lavet en regntønde fra tagrenden, hvor jeg har boret et hul i toppen i kanten så når vandet når derop så løber det ud af et rør og ned i en faskine. Dog kunne jeg godt tænke mig at alle de småting der flyder oven på vandet ikke ryger i min faskine. Har så taget en vaskenet fra konen til undertøj, men det var stoppet til efter kun en dag og vandet var over rør højde. Nogen der har et forslag til hvad jeg kan bruge eller forgår de småting i vaskinen så jeg ikke skal tænke på det?
?id=62146
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis afløbet er i forbindelse med dit hus, skal der være tilsluttet en sandfangsbrønd - som vil klare det meste af problemet med organisk materiale i faskinen.

Går ud fra, at blade mv. forgår - men f.x. grannåle er ualmindeligt sejlivede. Tømte for nogle år siden en "faskine" (læs: 5 meter 100 mm drænrør), som har fungeret i 20 år. Den var helt stoppet til at grannåle - forståeligt nok, for taget den afvandede, var lige ved siden af en 15 meter høj gran.....
Pointen - hvis så ringe en konstruktion kan fungere så længe, har du nok i praksis ikke så meget at bekymre dig om ;-)

Mvh.

Jan R.
ja men nu fungere min regntønde som sangfang jo det nedløbet går ned mit i toppen af tønden, så det er kun små dyr som ligger i overfladen og nogen pollen ting, ved bare ikke om jeg bør sætte net for, eller om det er skide lige meget smile
Ellers sætter du da bare sådan en fætter her til 99,- på. (se billeder)

Den fungerer lidt anderledes, end den løsning du selv har konstrueret

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

Har lige selv gravet min faskine ned idag.... Jeg har dog valgt at sætte en brønd på ved min regnvandstønde, det er jo oversvømningsbeskyttelse, og så skal jeg måske bare lige have en slamsuger ind og hive lidt lort ud af brønden hver 10-15 år.... Det kan jeg godt leve med.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis