vandskuring

jeg har planer om at vandskure mit hus da den er bygget af flere forskellige sten.men hvad er mest holdbar??jeg har fået en opskrift af en gammel murer, 4-5 skovlfulde sand 4-5 skovlfulde mørtel og 2 skovlfulde cement
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er mørtel egentlig?

Jeg troede mørtel var når det var færdigblandet, altså grus, cement og vand?
hej!
først svar til JJ.det kan man godt bruge men jeg vil advare mod at du gør det da du skal være meget nøjagtig med dine blandinger hele vejen igennem lige dele sand,mørtel og cement i hver eneste blanding da der ellers vil være nuance forskelle.
mit bud er evt.6 skovle strand mørtel til 1 skovl cement det er nemmere at huske.
Du kan også købe et færdigt produkt hvor du kun skal til sætte vand det hedder tyndpuds mørtel og fremstilles bl.a af optiroc som også har en hjemme side som du kan finde på K&M a/s hjemme side hvor der er forskellige links.

til morten BM mørtel er et produkt som er fremstillet af sand/grus og læsket kalk det købes enten i 40 kg/25 ltr poser eller i hele vognlæs alt efter de mængder man skal bruge man kan ogsåkøbe det i big-bags men det er vel ligegyldigt men mørtel er altså ikke når det er blandet op.

hilsen mureren

mvh.milton
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for svaret murer.det produkt fra optiroc er det bare godt det er jo noget nemmere at købe det færdig. og hvordan vil du anbefale at man gør det for at det holder længst mulig
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
svar til JJ.

ja hvis du følger opskriften på posen kan du ikke gå helt galt i byen.
Det skal trækkes på med et stål pudsebrædt i et tyndt lag, lad være med at trække for meget på adgangen da du er urutineret,når det har trukket lidt,men ikke tørt skal det så jævnes ud med et skumgummi filtsebrædt,
N.B.husk at vande vægen godt ud inden du trækker det på,og frem for alt,træk ikke på i direkte sol da det derved tørre forkert.
Hvis du er nød til at stoppe opgaven fek.s.
til aften,så sørg for at stoppe ved et naturligt sted,vindusefals,hjørne eller bag et nedløb,fordi hvis du over lapper bliver kuløren lysere,dette gælder hvis du vælger en farver filsemørtel,hvis du vælger en grå,som etv.skal males er dette ligegyldigt. Forresten,hvad med at lade dig registrere som bruger?

hilsen Milton"murer"

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af milton olsen (den 09-08-2003).]

mvh.milton
Har netop anvendt det omtalte produkt og den vandmængde på 4,5 liter pr. 25 kg sæk de opgiver er efter min mening ALT for lidt. Jeg hældte uden at blinke det dobbelte i for at få en masse der var til at arbejde med.. Er det mig der er galt på den? Det virkede men var stadigt svært at arbejde med. Hvis blandingsforholdet fra posen overholdes har massen svært ved overhovedet at hænge sammen!
Peter :?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
ja hej!!!

det er måske dig der er galt på den,men man finder sin egen måde at arbejde på.Jeg forstår ikke det med at få det til at hænge sammen?
Hvis man bare tilsætter vand hænger det sammen af sig selv,da det er et færdig produkt.
Det du måske har gjort forkert er at du har glemt at forvande væggen,eller det er måske glatte facade sten du har på dit hus,for sidst nævnte kan jeg kun give dig ret i at det er meget svært at få det til at sidde fast,det kan lade sig gøre men det er et meget stort arbejde.
Det bedste resultat vil altid være hvis facade stenen er lidt ujævn/ru.
Iøvrigt skal filse mørtelen helst være i konsistens son vælling,altså en mellem ting mellem suppe og grød. :roll:

hilsen milton"mureren" smile

mvh.milton
Hej milton, så mangler vi lige den rigtige opskrift på det der der skal bruges når man skal lave sådan nogle sten ru, at kaste ud tror jeg min far kalder det (han er kun murer wanna-bee).

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej til peterR og andre: :lol:

Ja det er et meget godt spørgsmål. En ting er sikkert,det skal i hvertfald ikke kaste det ud, da du derved mister murstens strukturen i det vandskurede,udkast bruges kun i forbindelse med en rigtig pudse opgave,og faktisk kun på LECA eller gasbeton og hvis man skal pudse på beton,et andet sted man kaster ud er hvis man skal pudse trævægge som er belkædt med rørvæv eller hønse net. :wink:

Nej der er kun to ting at gøre, enten smøre et lidt tykkere lag på, eller den besværlige,at slibe med karborundumsten feks.på en vinkelsliber.en såkaldt kopsten,men det er et h....... svine arbejde. cry

hilsen milton

mvh.milton
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også