Hvilken GPS Navigation ?

Hej

Med risiko for at starte en åben krig, spørger jeg HVILKET SYSTEM ER BEDST ?

OK, det lader sig ikke besvare så simpelt, men kom med dine erfaringer.
Har haft indbrud i bilen og skal nu ha nyt system. Havde Mio Map v2 før og var ganske tilfreds.....Sikkert bare et vane dyr.
Jeg havde TMC tilkoblet men tror aldrig jeg reelt har set det i funktion, men en fed feature det er det.....Skærmen var ikke så stor før og det behøver sikkert ikke at være større end 3,5 men en 4,3 eller 4,8 lyder fedt. Men er kortet reelt større eller bliver skærmen bare brugt til mere info (Sådan ser det faktisk ud på Mio 520, 320 mm) ?

Prisen SKAL være under 3500 medmindre vidunderet koster 3503,-

Har på andre elektronik / pcområder haft dårlig erfaring med de helt store mærker. Det bliver sgu for fnidret....Tænker her på Garmin og TomTom, men kender dem ikke

"City Navigator NT-detailkort" er det bare noget nyt at kalde et ganske alm. city kort, som er i ALLE gps systemer ?

Er ikke umiddelbart interesseret i bluetooth til mobil, mp3 osv.

Den ultimative (næsten uanset pris) ville være et system der både havde navigation til land og til vands

Har kigget på flg. modeller, men kan simpelthen ikke beslutte mig :

4,3" Skærme
Navman N60i - 3070,-
Garmin 250w - 2549,-
Packard Bell 820 - 2999,-
TomTom 1XLeur - 2828,-
Sony 92TW - 3149,-
Navigon 7000TE - 2870,-
Navigon 7110 - 3500,-
Medion PNA 460 - 3295,-
Route 66 Chicago 8000 / 9000 - 2999,-

3,5" Skærme
Garmin 250 - 1950,-
Navman F40 - 2299
TomTom 1eur - 2250,-

Håber I kan hjælpe mig og sikkert også en masse andre. Hvis dette griber om sig vil jeg meget gerne samle jeres info i en "GPS Navigation for dummies" her på lav-det-selv.dk elle andre steder.

Alle meninger er gode undtagen "min xxx gps er god den finder vej hver gang"

Lad os få gang i en seriøs diskussion om hvilke systemer der kan hvad og især hvilke der ikke kan
26 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
med min erfaring i gps, kan jeg stærkt anbefale garmin, synes det er en af de alsidige, og nemme gps. har kørt med en i 2 år nu.
før de havde jeg vdo. og det ville jeg ikke engang anbefale til min fjende, den var for upræcis of mistede alt for tit sin dækning.
Jeg kører med en tomtom go på mit arbejde og jeg er meget tilfreds med den.

Den er meget nem at bruge og nem at søge en ny vej i.

Og syntes også den er god til at finde vej dog skal man sommetider lige være vågen og tænke på om det nu også er helt rigtigt at man skal kører ud over den mark som den tror er en vej..

Men ja ellers rigtig god.
Jeg havde tidligere en udtjent ACER PDA med indbygget GPS. Den fungerede ganske udemærket om end en anelse sløv; men for et par måneder siden blev den udskiftet med en Garmin 250.

Jeg har absolut intet at udsætte på den nye Garmin. Den er let at finde rundt i; den er hurtig til at finde signaler og der er forbavsende mange POI-emner.

Der går MANGE år før den bliver udskiftet.
Jeg har i 4-5 år kørt med Garmin og Tom-Tom i taxaen. Begge systemer gør det de skal for mig, lidt forskellig virkemåde og betjening, så jeg kan kun sige - gå ud og prøv - og vælg efter hvad du synes bedst om.

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Jeg har en Garmin 2620, som i grunden er udmærket. Den er vel ca. 4 år gammel og har ikke været opdateret mht. kort.
Jeg har forsøgt at opdatere den og har også fået en CD som skal låses op, før jeg kan bruge den. Og her må jeg give op.
Der kræves så utrolig mange koder og oplysninger, som man skal oplyse på deres særlige opdateringshjemmeside. Heldigvis nåede jeg da ikke at betale de 75$ det koster. Jeg aner ikke hvor jeg skal finde alle disse koder og oplysninger.
Jeg er nu heller ingen ørn til elektronik og IT, må jeg straks medgive.
Nu kører jeg så videre med mine gamle kort og vælger nok ikke Garmin næste gang alene pga vanskelighederne ved kortopdatering.
Jeg vil spændt følge denne tråd!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Det er det samme jeg også har hørt om TomTom, det med besværlige opdateringer og evt. flytninger af kort ml. Modtagere.

Jeg bliver mere og mere lun på Navigon 7110 også pga den hjælp der er at hente på Navigon-User.com
Jeg har prøvet dem alle, siden de første kom på gaden for efterhånden mange år side. Jeg rejser i hele verden pga. mit job - Garmin er den klare vinder. Nem at finde rundt i, nemt at uploade nye kort til, lang batteri tid og så kan de nye ligge i inderlommen uden det føles generende til de små gader uden biler f.eks Venedi eller lign.

Garmin er desuden de største, og det gør det nemt at finde ting til dem. Og, gud forbyde det, hvis den skal til rep. i udlandet eller du skal have et kort over et land der ikke er standard hos eks. Europa kortet. Så er der med garanti en sælger i det pågælende land der kan sende et kort til dig, som udelukket er lavet til Garmin produkter. Jeg oplevede det da jeg skulle på job i Ungarn for en del år siden. De er ikke en del af det store kort. Men jeg fik via Garmins folk i Danmark kontakt til en sælger dernede, som havde et kort over landet. En hurtig bankoverførsel, og 4 dage senere havde jeg et sprit nyt kort over Ungarn, lige til at smide ind i min GPS. Og sådan kører det i næsten alle lande, hvor jeg kommer til, og biludlejnings selskabet ikke har GPS´er.
Jeg har selv haft Garmin i nogle år og systemet er fint nok - men jeg må give ktm ret i at det er endog særdeles besværligt at opdatere. Havde været for fedtet og købt en kun med kort over Skandinavien. Købte senere en opdateringspakke med resten af Europa - og det blev en vanskelig proces med lange koder osv. Har fået det til at virke nogenlunde, men på ferieturen i sommer viste det sig at Polen ikke var blevet installeret - og det er edderma... ikke sjovt at skulle finde et givet hotel i Krakow midt om natten. Det endte med en taxa som "førehund".
Jeg synes at det er udtryk for totalt manglende service at deres "servicekontakt" melder at man ikke kan overkomme at svare på spørgsmål og i stedet henviser til manualen som jeg finder det svært at finde rundt i.
Er der én eller anden som kan komme med nogle enkle klare retningslinier for opdatering ville jeg være taknemmelig.

gug
Den første navigator, Garmin 2620 til ca. kr. 12.000,- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, jeg fik, duede ikke, opdagede vi på en ferietur i det franske.
Så er det jo heldigt at der findes detaillister inden for vejkort, men det var jo ikke derfor at vi havde investeret en formue i dette skrammel.
Den fik jeg byttet, og her er det nok at kæden hopper af for mig.
Det betød, at de koder osv jeg havde indsamlet, åbenbart ikke længere duede, idet det nu var et nyt apparat.
Da jeg så forsøgte at opdatere kortene, løb jeg ind i uoverstigelige kvaler med at komme igennem på Garmins opdateringsside, pga ombytningen af apparaterne.
Det skal bemærkes, at jeg på intet tidspunkt har vægret mig ved at betale deres blodige gebyrer for opdatering. Jeg har såmænd tilbudt at betale ekstra for at blive hjulpet!!!!
Jeg har siden haft en del kontakt med Garmin DK, Fairpoint, og iøvrigt hjulpet dem med en fatal fejl i kortmaterialet, som førte mig ud i megastore kvaler, men det har ikke ført til at jeg kan få opdateret mine gamle kortoplysninger.

Jeg fatter ikke at det er muligt at drive en forretning med så elendig en service eller mangel på samme.
Vi forbrugerer er da rent til grin over for disse grippe, og der er vel ikke andet at gøre end at droppte lortet.
Deres hensigt er vel at få os til, hele tiden og til stadighed, at købe nye apparater????
Jeg skal i alle tilfælde ikke have mere Garminpis, med den totaldårlige opbakning, og er meget interesseret i at høre om apparatur, det er muligt at få opdateret.

mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej
Jeg bruger en Transonic 6000 T købt for knapt 2 år siden hos HN til 1.995 inkl. dør til dør kort over hele Europa ( 2 GB SD kort ). Jeg har været meget tilfreds. Den bruger Navteq kortmateriale.
Der er en meget høj og tydelig stemmestyring. Alternative ruter findes lyn hurtigt. Den var i hvert tilfælde et stort skridt frem for mig til min tidligere HP PDA
Med venlig hilsen
Vangsøe

Vangsoe
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis