Vindue der binder - kan ikke åbne det

Jeg har et vindue i mit hus som vi aldrig har kunnet åbne.
Nu her efter et års ping-pong med ejerskifteforsikringen, har de meldt ud, at de ikke betragter det som en skade de skal dække.
SÅ nu vil jeg gå igang med vinduet med grovfilen på.
Er der nogle gode tips.
Når jeg skubber på rammen alt hvad jeg kan sker der ikke det mindste. Heller ikke hvis jeg lægger trykket på et enkelt punkt, eller som et stød.

Vinduet ser ikke ud til at være i dårlig stand.
Hvordan åbner jeg det?


Håber I kan hjælpe.

Med venlig hilsen

Lasse
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Lasse.
Nu har jeg snart (håber jeg) set min andel af vinduer som binder.
Som regel gamle halv-rådne vinduer, men faktisk også et nyere en sjældent gang imellem. Suger de vand, så udvider de sig og kiler sig fast mellem karmen, men er de rådne kan de som regel bankes løs. Er de nyere/velholdte kan de sætte sig RIGTIG godt fast!
Men før du henter en træklods! og en mukkert, så hør lige dette.
Var engang ude for at skifte et vindue, som var pil-råddent i bunden. Men jeg kunne simpelthen ikke få rammen ud ! Underligt eftersom bunden nærmest kunne fjernes med fingerne. Så jeg fjernede glas-listerne og tog ruden ud, så den ikke splintres når jeg tog ved med kobenet. så kunne jeg se at rammen var skruet fast til karmen inde bag glasset !!! Men lukke-beslag havde man ladet sidde, så det så ud som om man skulle kunne åbne det. Ejerne af huset (I 3 år) anede intet om det. De havde bare opgivet at åbne det, for det skulle jo snart skiftes alligevel.
Kan det være det samme hos dig ?
Bare en tanke. Jeg var ihvertifalle glad for at hele vinduet skulle skiftes, for det havde jeg ikke lige gættet på dengang og så havde jeg nok splittet det hele ad i forsøget...
Kan du se nogle skruer udefra ? Måske "føle" sig frem med en hobby-kniv ?

Mvh Jesper
Tømrer


Det var både kittet og skruet fast, men nu er det skiftet ud :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis