Hyle lyde i motoren???

Hej alle, jeg håber I kan hjælpe mig...

Det er min 1 bil, en golf fra 88, og jeg har ikke vildt meget forstand på biler...

Her i den varme periode er der begyndt at komme hyle/pive lyde fra motordelen, hvor den hyler højest ved tryk på speederen... det er efter omkring 5 min kørsel at det kommer...

kan ikke helt finde ud af hvor lyden kommer fra, men det er omkring tandrem og de 2 cylindre yderst mod tandremmen... så ved ik om det er cylindrene eller tandremmen

regner med at skifte tandrem snarest, men hvor lang tid tager det og hvad koster det?

Kan man evt gøre det selv`?
har I nogle ideer om hvad der kan være galt?

Mvh GOLF 88
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra VW GOLF 88

Hej alle, jeg håber I kan hjælpe mig...

Det er min 1 bil, en golf fra 88, og jeg har ikke vildt meget forstand på biler...

Her i den varme periode er der begyndt at komme hyle/pive lyde fra motordelen, hvor den hyler højest ved tryk på speederen... det er efter omkring 5 min kørsel at det kommer...

kan ikke helt finde ud af hvor lyden kommer fra, men det er omkring tandrem og de 2 cylindre yderst mod tandremmen... så ved ik om det er cylindrene eller tandremmen

regner med at skifte tandrem snarest, men hvor lang tid tager det og hvad koster det?

Kan man evt gøre det selv`?
har I nogle ideer om hvad der kan være galt?

Mvh GOLF 88


der er umiddelbart 2 muligheder!(dem jeg har mødt)

den ene er din kil rem der enten skal strammes eller skiftes.
hvis du er i tvivl om hvornår den sidst er skiftet, så skift den.
hellere en gang for meget end en gang for lidtwink

den anden er remstrammerhjulet til din tandrem, det sidder inde bag det sorte dæksel i venstre side af din motor, det skal skiftes samtidig med din tandrem.

hvis du får det skiftet på værksted, vil jeg uden at være sikker gætte på det koster omkring 1500-2000 timer + materialer.


der er os en sidste mulighed, som jeg oplevede da jeg lige havde fået kørekort og bil (Golf 1. 1,1 1976) i en periode hylede motoren under kørsel, og jeg forsøget en masse, lyttede til generator, vandpumpe, strammede kilrem.
indtil en dag jeg hev oliepinden op, fordælen den manglede olierolleyes , der var lige nok til at lave olietryk, men for lidt til at smøre knasten, da den igen fik olie stoppede piveriet igen.

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Citat fra Gert.m

der er umiddelbart 2 muligheder!(dem jeg har mødt)

den ene er din kil rem der enten skal strammes eller skiftes.
hvis du er i tvivl om hvornår den sidst er skiftet, så skift den.
hellere en gang for meget end en gang for lidtwink

den anden er remstrammerhjulet til din tandrem, det sidder inde bag det sorte dæksel i venstre side af din motor, det skal skiftes samtidig med din tandrem.

hvis du får det skiftet på værksted, vil jeg uden at være sikker gætte på det koster omkring 1500-2000 timer + materialer.


der er os en sidste mulighed, som jeg oplevede da jeg lige havde fået kørekort og bil (Golf 1. 1,1 1976) i en periode hylede motoren under kørsel, og jeg forsøget en masse, lyttede til generator, vandpumpe, strammede kilrem.
indtil en dag jeg hev oliepinden op, fordælen den manglede olierolleyes , der var lige nok til at lave olietryk, men for lidt til at smøre knasten, da den igen fik olie stoppede piveriet igen.


tusind tak, det kigger jeg lige på
Jeg tror det er muligt at finde et værksted der kan gøre det på under 1500 timer.
Prisen svinger meget og du skriver ikke hvilken motor du har.
På en 4 Cyl. benziner må det ikke koste over 4K for tand/kile remme med strammer og vandpumpe.
René
ja, det er en 4 c benzin... hvor lang tid tager det... har kontaktet en ven, som kan gøre det...
Citat fra VW GOLF 88

ja, det er en 4 c benzin... hvor lang tid tager det... har kontaktet en ven, som kan gøre det...

Jeg tror ikke jeg kender din ven og heller ikke hans evner på perlegruset men pas på,det er en meget simpel og hurtig operation hvis man kan den,men går det galt så koster det (måske) jeres venskab og $.
René
Hej Jeg har før lavet et indlæg vedrørende skift af tandrem, prøv at gå tilbage og læs det, og husk at hvis remmen står bare en tand galt går motoren ikke rigtigt. vandpumpen kunne også hyle i nogle af de "gamle" golfer.
Mvh Ole
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis