Div. Rep.

Hej
Jeg er en voksen mand på 40 år der ikke kan lave en Maxi.
Hvad kan der være galt??
Er det mig eller Maxien der er noget galt med?
Når jeg kører lugter det meget slemt,kan det være det er de scooterstøvler, jeg har arvet fra min søn, der kører ulovligt på sin Yamaha, eller lugter en Maxi bare sådan??
Nogen siger at det er meget nemt måske den nemmeste knallert at lave,men som min frue siger nytårsaften: Skal vi ikke trække en knallert?? Kan det være rigtigt???,, at en knallert bare skal trækkes? Skal den bare trækkes eller skal den ligefrem trækkes op??
Nå men der er nu noget ved dissehersens knallerter der stinker.
confused wink

Ilde stedt er den som ikke ved.
Ringere endnu den som ikke ved hvor han skal spørge!
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dig er der intet galt med. Maxi'en er jo et meget kompliceret stykker transportmiddel. Der er jo både et topstykke for slet ikke at nævne strålespidsen og så har vi slet ikke været inde over din knallert af en kone wink

Du skriver at du har prøvet at trække i den... det kan du ikke - man skal være 2 - nemlig en i hver ende.

Forøvrigt kan jeg anbefale dig at du ikke skal lappe hullet i cylinderen.. Du skal bare sætte topstykket på igen.. og denne gang ikke få omtalte støvle i klemme.
Er der andre problemer med cylinder og stempel-bevægelsen vil jeg anbefale at du prøver at spørge i Ekstra Bladet - Joan Ørting har en udemærket brevkasse der omhandler disse bevægelser.

PS. Scooterstøvler ikk?? det ligger ligesom i navnet at de ikke må bruges på en knallert - tror du skal droppe din maxi og købe en mini wink

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

er sikker på at det er en kombination fejlen ligger hos jer begge ,som du skriver har din kone foreslået at i skulle trække en knallert 31/12 hvis problemerne med maxien er opstået omkring 1/1 vil jeg tro at i har begået den meget almindelige fejl at konen har trukket i bagagebæreren, og da hun sikkert som i de fleste andre ægteskaber er den mest slidstærke, har du fået startet maxien op baglæns, og den vil så også køre baglæns.
Dette er i og for sig intet problem men bevirker at der fra den påmonterede mælkekasse vil brede sig en lugt op under vindjakken og ud ved halsåbningen.
denne lugt kan stamme fra mange ting f.eks.
1.spildt mælk fra kassens oprindelige formål.
2. spildt øl fra de tomme flasker du har fundet på dine hyggeture
3. urin fra sønnens venner som er pissemisundelige på din maxi.
den helt åbenbare løsning på dit problem er at flytte kassen op til styret ala en cykelkurv, jeg er sikker på en smed vil kunne svejse et stativ til dette for en 2-3000kr.
skulle det mod forventning være en model med kickstart, er det en helt anden problematik.
Man skal være lidt forsigtig hvis man vil træde på en kickstarter med scooterstøver - man ved aldrig! wink

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Årrh.. Hahaha, det er da godt vi stadigvæk kan have det sjovt sammen smile
Hej Leo.
Sådan helt seriøst !
Skulle du ikke overveje at smide Maxien på lodsen og købe dig en trehjulet cykkel, jeg mener´ fyrre fed og færdig og kan ikke skrue på en Maxi.
Er du bange for at få olie på fingrene ???
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis