Pæn sokkel

Vil gerne have sokkelen på murermesterhus pæn, efter vi har lavet lidt rep. hist og her er den blevet meget "plettet" i farverne.
Derfor vil jeg gerne have den "pudset" op så den bliver ensfarvet.
Men da soklen jo som sådan er perfekt i overfladen, pånær nogle små revner som bliver ved med at komme igen (hvorfor?)
skal det jo ikke være et pudslag på 1cm i den forstand.
Det skal bare have ensfarvet pudsfarve. Vil helst ikke male den.
Hvad kan jeg gøre?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej:

med hensyn til revnerne,er der nok ikke andet at køre end enten at acceptere dem ellers må man banke/fræse eller kradse dem ud til en 2 1/2 - 3 cm.dybde og der efter fylde dem ud igen.som afslutning for at få en ensartet overflade kan man købe produkter til en tynd beton overflade altså en tyndpudse mørtel. zika produkter fås til forskellige beton renoverings opgaver den du skal bruge hedder zika mono top 620 som påføres med et stålpudsebrædt og filses derefter ud med et filtsebrædt med skumgummi på.

god fornøjelse

hilsen mureren

mvh.milton
der er også mange der snakker om Ellekildegrus at det skulle være sagen.??
ja ellekilde grus er kun en finere grus som er sigtet helt ned til 0,02.
det jeg anbefalede er en færdig overflade behandling som sika garanterer holdbarheden af samtidig er det en slags forsegler og så skal den kun tilsættes vand i blandings forhold 1:4,75 ifølge databladet fra sika endvidere kan det påførers med pensel/kalk kost derudover er den fugt resistent.

hilsen mureren

mvh.milton
jo den er rimelig dyr,men til gengæld skal du ikke reparere i mange år.

hilsen mureren

mvh.milton
Jeg har tidligere brugt et produkt der hedder Xypex Modified til min sokkel. Det virkede og har holdt. Jeg har også brugt det i min trappeskakt og kælder. Du kan læse om det hos firmaet der forhandler det på www.dolenco.dk.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej Alle,

vil bare lige sige at jeg har læst dette indlæg med stor interesse. Min sokkel har nemlig fået en del reperationer og ser efterhånden ret "blakket" ud.

Jeg overvejer dog stadig at male en del af soklen. Der har tidligere været givet NCS-farvekode, for en farve, der skulle ligne cement.

Mvh Janus Lyngbye
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også