Isolering i huden?

hej hjemmefuskere wink

Jeg har rodet en del med noget gammel isolering, og selv efter 3 kolde brusebade med vaskeklud, er det lissom om der stadig sidder noget og stikker, især "inde i albuen".

Hvad kan man gøre for at få isolerings-resterne væk?

Håber på hurtigt svar, da jeg er ved at blive vanvittig af stikken og kløen!!! mad
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er et helvede!!
Du må lide i ophøjet ro. :-)
Tag en ordentlig slurk single malt whiskey og nogle Pamoler, et varmt bad og så i seng.
mvh
ktm, der er fuldstændig ødelagt efter arbejde med isolering.

Med venlig hilsen
ktm

 

Det er naturligvis rent subjektivt, men efter at have arbejdet med glasvæv, hvor jeg også har oplevet kløe, har jeg med nogen succes forsøgt at klæbe gaffertape på huden og trække det af (dog ikke så hurtigt at hår eller hud forsvinder med).

Det virker som om det har fjernet de fleste af de små 'nåle' i huden, men det blev også gjort lige efter arbejdet, så glas-fibrene ikke nåede at 'knække' under huden.

Men min vurdering er naturligvis rent subjektiv.

Ellers må du bare trøste dig med at følelsen forsvinder i løbet af en dag eller to.

/Rob
en fnugrulle er din ven i din sitiation wink det virker..
Jeg har lige 50 kvm der skal lægges.. hvis du gør det for mig, så skal jeg nok fortælle dig hvordan man slipper af med kløen wink

Nej spøg til side (omend jeg gerne tager mod tilbud om hjælp), så er MIN løsning som følger:

1) Tag et KOLDT bad, eller som minimum, en kold afvaskning inden du går igang. Det lukker porrene så du ikke får "nålene" så dybt. Ok, ikke så fedt i dette vejr, hvor man hurtigt kommer til at svede, men det hjælper nu altså RIGTIGT meget hvis det ikke lige er 40 grader udenfor.
2) Arbejd gerne med en langærmet polo eller lign på. Og HUSK arbejdshandsker. Nålene spreder sig som LYN OG TORDEN hvis du har lidt på fingrene og skal klø dig.
3) Vask/skyl dig med koldt vand igen EFTER du er færdig. Hernæst SÆBE og koldt vand, og så kan du ellers gå igang med dit rigtige bad.
4) har du FORTSAT problemer, så lad være med at klø dig. Du kan istedet vælge at: Arbejde hårdt, og lade sveden gøre arbejdet (efterfulgt at flere kolde afvaskninger), eller sprøjte med lidt lokalbedøvende eller tage en pille hvis det er HELT vildt (eller hvis du har kradset nogle nåle ind nogle udsatte steder).

Nu har jeg pillet ca. 10-12 kubikmeter rockwool op/ned/ud/væk den seneste uge, og det hjælper altså faktisk. Det var min bror, der er tidligere arbejds-"dreng", der fortalte mig om metoden. Så tak ham hvis det også virker for dig. Nu får vi at se om det også hjælper mod NYT rockwool (isover ?) når jeg skal lægge det hele igen i næste uge.
Tak for alle de fine svar.

Jeg synes mest det er ældre rockwool der generer mig, det nye Isover, Paroc osv kløer ikke så meget på mig.

Men hold da kæft hvor har jeg sovet ringe lige efter, det stikker det pis!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis