Afrimning af elektrolux køleskab

Jeg har et problem med mit køleskab.

Der danner sig stille og roligt et tykkere, og tykkere, lag is på køleementet i køleskabet.
Jeg opdagede det ved at at den blæser der sidder i toppen begyndte at skratte, som om lejet var gået.

Jeg skilte så køleskabet ad, og opdagede at det var fordi at den ramte isen, når den kørte rundt.

Jeg afrimede så køleskabet, og tændte det igen, for at se om problemet fortsatte.
Nu har det stået en uges tid, og isen er ved at være god tyk igen sad

Det er et elektrolux ERE3500x

Jeg har et termometer liggende i køleskabet, og det viser 5 gr., som køleskabet også er sat til. Så det er nok ikke termostaten den er gal med.

Det har en automatisk afrimningsfunktion, som jeg mistænker for at være problemet.

Men så begynder min ekspertice at slippe op.

Er det noget man selv kan skifte? (hvis det altså er det der er galt)

Da det jo er vores (eneste) køleskab, så vil jeg jo helst ikke skille det for meget ad, uden at vide hvad jeg kommer ind til.

Er der nogen der kan hjælpe mig??

Mvh Grandjean 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Vi har et køleskab magen til, vi havde samme problem for ca. 7 måneder siden, Electrolux skiftede føleren ( på garantien ) der sidder bagved de plader der er inde i køleskabet, den sidder i den nederste del af skabet, de kan rykkes ud, ham der var her klippede bare ledningen bag på køleskabet, og loddede en ny føler på de gamle ledninger, og der kom naturligvis krympeflex over, det tog omkring en halv time for den operation, føleren kan du købe i en hvidevare reservedls butik.

Mvh
Steen
Citat fra Grandjean

Jeg har et problem med mit køleskab.

Der danner sig stille og roligt et tykkere, og tykkere, lag is på køleementet i køleskabet.
Jeg opdagede det ved at at den blæser der sidder i toppen begyndte at skratte, som om lejet var gået.

Jeg skilte så køleskabet ad, og opdagede at det var fordi at den ramte isen, når den kørte rundt.

Jeg afrimede så køleskabet, og tændte det igen, for at se om problemet fortsatte.
Nu har det stået en uges tid, og isen er ved at være god tyk igen sad

Det er et elektrolux ERE3500x

Jeg har et termometer liggende i køleskabet, og det viser 5 gr., som køleskabet også er sat til. Så det er nok ikke termostaten den er gal med.

Det har en automatisk afrimningsfunktion, som jeg mistænker for at være problemet.

Men så begynder min ekspertice at slippe op.

Er det noget man selv kan skifte? (hvis det altså er det der er galt)

Da det jo er vores (eneste) køleskab, så vil jeg jo helst ikke skille det for meget ad, uden at vide hvad jeg kommer ind til.

Er der nogen der kan hjælpe mig??


Hejsa... har et bud.. :-)
Hvis et køleskab danner mere is end normalt, er det typisk pakningen der skal skiftes, eller er det børnene (konen) der lader skabet stå åbent mens de står og taler i telefon ;-)..
det der laver is er fugt.. og det kommer udefra...

Mvh Jan J
Jeg siger tak for begge svar.

Jeg har kigget lidt på det igår. Og føleren er rigtig nok lige til at skifte.
Og da den kun koster 165,- starter jeg altså med at prøve det.

Hvis det ikke virker, må jeg begynde at kigge efter utætte pakninger.

Men tak for svarene. De hjalp mig da lidt videre i projektet

Mvh Grandjean

Mvh Grandjean 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis