Vaskemaskine front/topbetjent

Hej
Pga. salg af kælderen og derfor også vores vaskekælder skal jeg have mig en vaskemaskine... men problemet er nu at jeg sku ik rigtig har så meget plads! så jeg tænkte at jeg måske skulle spare de 20cm og tage en topbetjent! er der nogen der har erfaringer som de vil dele?

jeg tænker mest på:
hastighed
centrifugering
lyd

håber der nogen der kan hjælpe:-)
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja, der ER jo nogle begrænsninger på topbetjente vaskemaskiner.. MEN... Du kan jo stadig få smalle maskiner der IKKE er topbetjente, hvis det er det du vil.

Unaset om du vælger det ene eller det andet, så har du nogle ulemper ved de smalle maskiner:
* De kan tage mindre tøj, og du skal dermed vake oftere.
* Det er næsten umuligt at få dem med høj centrifuge hastighed (da de ikke kan have så meget beton i bunden til at stabilisere sig selv)
* Det er næsten umuligt at få dem med tørretumbler funktion
* Det ER altså vanskeligere at tage tøjet ud fra en topbetjent fordi du skal "op og rode" (mange topbetjte kan du dog løfte "tromlen" lidt ud af så det er let at få fat i, men stadig mere besværligt.

Men øhhh.... In the spirit of "lav det selv", kan du så ikke FINDE pladsen ? 20cm er da ikke meget, hvad skal maskinen stå ved siden af ? Evt. kan du jo pille top og/eller sider af maskinen, det giver da også lidt (ok, ikke 20 cm, men det er en begyndelse). Mpske skal du bare lige lave et skab og en skabslåge om.. eller et par skuffer. måske skal maskinen bare have en fod, måske kan du flytte rundt på noget ?
Citat fra fdlg

Hej
Pga. salg af kælderen og derfor også vores vaskekælder skal jeg have mig en vaskemaskine... men problemet er nu at jeg sku ik rigtig har så meget plads! så jeg tænkte at jeg måske skulle spare de 20cm og tage en topbetjent! er der nogen der har erfaringer som de vil dele?

jeg tænker mest på:
hastighed
centrifugering
lyd

håber der nogen der kan hjælpe:-)


Jeg kan godt give dig erfaring med en topbetjent, for jeg har nu i 23 år haft den samme maskine, der kører upåklageligt stadig væk.
Det er en Wirhlpoll der var den biligste på markedet dengang, den kan tage 3 Kg. tøj ad gangen hvad der er ret almindeligt for en vaskemaskine.
Jeg har været godt tilfreds med min maskine, nu er jeg godt nok singel men til to personer vil den stadig være fin. Jeg syntes ikke der er noget besværligt ved at tøjet skal i fra toppen, faktisk tvært imod, for du slipper for at det nyvaskede tøj vælter ud på gulvet når du åbner maskinen efter vask.
Et godt råd, brug altid Hexafosfat til hver eneste vask, jeg har ihvertfald en ide om at det er grunden til at min maskine stadig kører upåklageligt.
Det er rigtigt at de ikke centrifugere med så høj en hastighed, min kommer op på 850 omdr. pm. men den kører så blot lidt længere så resultatet bliver næsten det samme.
Efter min mening er vaske/tørre maskiner noget skrammel og noget af en energi sluger, for det er ikke kun tøjet den skal tørre men også selve maskinen og det er der ingen grund til.

V.h. Håndværkeren
Citat fra Twist

Unaset om du vælger det ene eller det andet, så har du nogle ulemper ved de smalle maskiner:
* De kan tage mindre tøj, og du skal dermed vake oftere.
* Det er næsten umuligt at få dem med høj centrifuge hastighed (da de ikke kan have så meget beton i bunden til at stabilisere sig selv)
* Det er næsten umuligt at få dem med tørretumbler funktion
* Det ER altså vanskeligere at tage tøjet ud fra en topbetjent fordi du skal "op og rode" (mange topbetjte kan du dog løfte "tromlen" lidt ud af så det er let at få fat i, men stadig mere besværligt.

Men øhhh.... In the spirit of "lav det selv", kan du så ikke FINDE pladsen ? 20cm er da ikke meget, hvad skal maskinen stå ved siden af ? Evt. kan du jo pille top og/eller sider af maskinen, det giver da også lidt (ok, ikke 20 cm, men det er en begyndelse). Mpske skal du bare lige lave et skab og en skabslåge om.. eller et par skuffer. måske skal maskinen bare have en fod, måske kan du flytte rundt på noget ?


Hej tak for tilbagemeldingen! ja de kan tage lidt mindre tøj, men de fleste topbetjente tager 5kg og det er rigeligt til mig og min kæreste! centrifugeringen er også et problem så vidt jeg kan se kommer de ik oå på meget mere end 1200-1300 omdringinger men har tøjet egentlig godt af mere...? jeg bruger selv kun 1200 eller 1400 nu. Jeg skal ik have en med tørretumbler ik! har kun hørt dårlige ting om dem og så er det da utrolig usmart at den ik kan tørre ligeså meget som den kan vaske!? ja du har nok ret i at det er lidt mere besværligt at tage tøjet ud.. men tilvændingssag? :-)

mht pladsen så i et højrne og pladsen til venstre bruges til indgang til bad så vil gerne have så meget plads som muligt... der kun omkring 1m så jeg synes 20cm er meget:-) jeg kunne selvfølgelig rive både køkken og bad ned og lave nyt men det koster alligevel lidt mere end vad jeg vil give:-)
Citat fra Håndværkeren

Jeg kan godt give dig erfaring med en topbetjent, for jeg har nu i 23 år haft den samme maskine, der kører upåklageligt stadig væk.
Det er en Wirhlpoll der var den biligste på markedet dengang, den kan tage 3 Kg. tøj ad gangen hvad der er ret almindeligt for en vaskemaskine.
Jeg har været godt tilfreds med min maskine, nu er jeg godt nok singel men til to personer vil den stadig være fin. Jeg syntes ikke der er noget besværligt ved at tøjet skal i fra toppen, faktisk tvært imod, for du slipper for at det nyvaskede tøj vælter ud på gulvet når du åbner maskinen efter vask.
Et godt råd, brug altid Hexafosfat til hver eneste vask, jeg har ihvertfald en ide om at det er grunden til at min maskine stadig kører upåklageligt.
Det er rigtigt at de ikke centrifugere med så høj en hastighed, min kommer op på 850 omdr. pm. men den kører så blot lidt længere så resultatet bliver næsten det samme.
Efter min mening er vaske/tørre maskiner noget skrammel og noget af en energi sluger, for det er ikke kun tøjet den skal tørre men også selve maskinen og det er der ingen grund til.

V.h. Håndværkeren


Hej!
ok det lyder meget dejligt! de maskiner der er på markedet idag har meget større kapacitet og centrifugering, så det gør det bare endnu bedre:-)! og ja jeg har faktisk også irriteret mig lidt over altså at smide det rene tøj på gulvet:-)
Jeg kan kun tilslutte mig de ovenstående erfaringer - Jeg havde selv en 40 cm bred "toploader" et par år, som stod i et trangt hjørne.

Efter min mening fungerede den fuldstændigt lige så godt som almindelige vaskemaskiner ... Og så er den pladsbesparende.

Men hey jeg er jo også en mand, jeg lever glad og gerne med lyseblå T-shirts og Lyserøde underbukser hvis nu der skulle have "forputtet" sig en fejlfarvet sok :-)

Mvh.
Mugge
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis