Suzuki VS 750 Intruder

Min Mc vil ikke starte .
Efter at have pudset og vasket min Mc, kørte jeg ned og fyldte benzin på.
På vej hjem fra tanken begyndte den at knalde fra udstødningen, som om der var uantændt benzin i røret.
Den begyndte derefter at sætte ud.
Der kommer benzin i kaburatoren og der er gnist på tændrørerne.
Er der nogen der har oplevet det samme eller måske har en ide om hvad der kan være galt.

Toftdal
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lyder i mine øre som et tændingsproblem.
Er der elektronisk (CDI) tænding på sådan en?

En anden mulighed er at der er sket noget med en udstødningsventil, og den derfor ikke lukker tæt.

mvh
Kasper Egebo
Du har lige vasket den?? så det kan lyde som om der er trængt vand ind. Det kan være både i tænding (tændrørshætter, ledninger og selve tænding) og i benzinen som en vandperle der sidder et sted..
Er tændrør våde og sorte eller hvad når du piller dem ud. For det lyder som tændingssvigt.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

og der er gnist på tændrørerne, skriver manden.

Nu du har dem ude, så prøv at "snapse" den.

Lidt benzin direkte ned i cylinderne, jok et par gange UDEN TÆNDING, monter dine tændrør igen, prøv at starte.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Citat fra grandoldman

Du har lige vasket den?? så det kan lyde som om der er trængt vand ind. Det kan være både i tænding (tændrørshætter, ledninger og selve tænding).

Den havde jeg faktisk helt overset.
Er tændrørshætterne ved at være en smule møre, blir de nemt utæt.
Vand i tændrørshætten giver en "Random" ON/OFF tænding, eller cutter tændingen helt.

Prøv at skrue hætterne af og lad dem tørre på radiatoren nogle timer, og se om det ændre noget.
ØØØHH.
Der er da vidst ikke kick-starter på sådan en,eller tager jeg fejl?
Det er nok med meget stor sansynlighed vand der driller. Der er en masse relæer på sådan en cykkel,prøv at lade den stå et par dage i tørvejr. Måske er det det der skal til.
Når din cykkel "skyder" kan det skyldes 2 ting:For meget benzin eller uafbrændt benzin,det er vel det samme. Min skyder ad helvede til når jeg slipper gassen og lader den motorbremse,men det er nok fordi den ikke lukker helt tæt i carburatoren. Det er nok ikke det der dit problem.
Fortæl lige når du har fået liv i den igen og hvad du gjorde. Det kan være lærerigt for os alle med nogle gode fif.
Hilsen fra en HD `38.

Ilde stedt er den som ikke ved.
Ringere endnu den som ikke ved hvor han skal spørge!
Annonce
Man kan også prøve at give ledningsnettet og tændledninger og hætter fugtfortrænger ala pronto - Men det skal lige have lidt tid til af virke.. typisk et par timer for at krybe hele vejen rundt og isolerer...
Pronto bliver dog "slidt" og så kommer problemet igen... med mindre det var vand hvor der normalt ikke kommer vand.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Put den på radiatoren..... I er sku da nogle sjove fætre wink .

Mon ikke den er tør nu.

Kan anbefale lidt wd 40 hvis man har problemer med krybestrøm.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis