Diesel drypper !!

Hej,

Min bil har lige været på værksted og få lavet sin turbo, det er jo ganske fint, men jeg tror de er kommet til at løsne en slange.. kort efter værksteds besøget begynde min bil at ryge, og det har vist sig at at være en slange som drypper diesel ned på motoren, som naturligvis ryger når motoren bliver varm. Da jeg fik lavet bilen i jylland og ikke lige kan køre forbi værksteder, tænkte jeg der nok var en som vidste hvor slagen hører til.

jeg har taget et par billeder, slangen kommer udfra topstykket (bagpå) også regner jeg med at den skal forbindes et eller andet sted, men jeg har ikke kunne finde den rette placering.

[ATTACH]5854[/ATTACH]
[ATTACH]5855[/ATTACH]

Bilen er en mercedes ml 270 fra år 2000.
Gode som dårlige bud på hvad slangen bruges til, samt hvor den skal forbindes til værdsættes.

På forhånd tak.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med at ringe til værkstedet - og evt. sende dem billederne?

Mvh.

Jan R.
prøv lige at kigge på dyserne om der ikke mangler en slange der.. det kan jo være det er returen fra dem. Ellers prøv at følge slangen og se hvor den fører hen..så kan det være det er nemmere at gætte sig til.

MVh. Jesper
Hej Jesper, det lyder som et plausibelt svar, jeg checker i aften, er ved at være godt træt at bilen lugter af diesel. Har hver dysse sin egen retur slange ?

Mvh. Peter
Mit umiddelbare bud er at det drejer sig om 1/2 - 1 L i døgnet. om det er meget eller lidt diesel ved jeg ikke ret meget om.

Mvh. Peter
tror jeg har lokaliseret fejlen, det lader til at være en diesel tilførsel til en af dyserne som ikke var strammet ordentlige, slangen som jeg har afbilledet, er bare en overløbsslange, som afleder vand / diesel fra topstykket.

Mange tak for svar.

// Peter
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis