ny udstødningsslange i albin accent

Vi har fundet ud af at der er et lille hul i vores udstødningsslange. der løber en lille smule vand ud i et af stuverummene når motoren kører. problemet er at der er en inderskal i båden og slangen løber bag denne. derfor er det ikke rigtigt til at komme til den. den nuværende slange skal derfor trækkes ud og derefter skal en ny føres ind bagved på en eller anden måde. lidt besværligt. måske der var nogen herinde der har erfaringer med dette eller måske har en smart ide?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
man bruger den man trækker ud , til at trække den nye ind

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Citat fra lynæs

man bruger den man trækker ud , til at trække den nye ind

ja det var egentlig også det jeg regnede med.
nu har jeg lige siddet og set på priser. slangen er ca 6 cm tyk. umiddelbart løber det op i næsten 300 kr per meter. og vi skal nok bruge 8 meter. det bliver jo en ret bekostelig affære bare for en ny slange. er der noget jeg har set helt forkert eller er den god nok? og kan den slags lappes hvis det er?
jakob
måske kunne du skære den over ved skaden og stoppe et rør indeni og så et par spændebånd

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Ved jo ikke hvor stor hullet er som slangen skal gennem.. eller hvilke type slange det er... Ser ud som om de kan fåes i både alu og gummi.
men denne her samler kan måske bruges.
Vil lige for en sikkerheds skyld tilføje at jeg aldrig her rodet med denne type slange til både, kun aluslanger til benzin og dieselfyr i biler og busser. Men linket er fundet på en både-side så mon ikke du kan finde noget andet der, hvis ikke min idé er god nok.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Citat fra grandoldman

Ved jo ikke hvor stor hullet er som slangen skal gennem.. eller hvilke type slange det er... Ser ud som om de kan fåes i både alu og gummi.
Vil lige for en sikkerheds skyld tilføje at jeg aldrig her rodet med denne type slange til både, kun aluslanger til benzin og dieselfyr i biler og busser. Men linket er fundet på en både-side så mon ikke du kan finde noget andet der, hvis ikke min idé er god nok.

okay det ser spændende ud. går ud fra at det skal have et spændebånd i hver ende
Annonce
Citat fra grandoldman

okay det ser spændende ud. går ud fra at det skal have et spændebånd i hver ende
Citat fra jakobsvit

vi skal nok bruge 8 meter.

Det lyder vildt,sidder der ikke en lyddæmper på slangen?På en eller anden måde er der gnavet hul i slangen så du må sørge for at den nye ikke laver samme nummer.

Renë
så fik vi fat i et rør til at samle slangen efter vi har skåret det dårlige stykke af. problemet er nu at få trukket slangen ud. den kiler sig nemlig lidt fast mellem inderskrov og yderskrog. og derudover er der 2 hjørner som også gør den svær at trække ud. nogen smarte ideer til at få den fri? nogen der evt har prøvet tilsvarende?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis