Fra benzin til diesel?

Er der nogen, der har erfaring i at ombygge en benzindreven bil til dieseldrift?

Jeg har en halvstor bil fra 1970 med en 3-ltr. benzinmotor på 110 hk.
Den kunne jeg tænke mig at udskifte med en Mercedes Diesel 2,5 turbo motor på 126 hk, som jeg har liggende.
Dvs. jeg øger ydelsen med mindre end de tilladte 20%
Jeg ved jeg skal til syn med denne ombygning, for at få omregistreret vognen til dieseldrift.
Skal jeg også til tolderne?????????
Vognen bliver næppe mere værd af denne ombygning, som også kun er en midlertidig foranstaltning, idet originalmotoren så kan blive renoveret og genisat ved et salg om 5-10 år.
Jeg kunne tænke mig, at gjorde man dette ved en nyere bil, kunne der måske være et spørgsmål om at man gjorde bilen mere værd ved denne ombygning, som kunne interessere tolderne.
Det er ikke noget man kan finde svar på på www.skat.dk. Ligeledes har jeg erfaring for, at man heller ikke får svar på sine henvendelser, ellers ville det jo være naturligt at spørge Skat direkte.
Har nogen prøvet noget lignende?

mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har en kammerat, der lavede nummeret med en - dengang - 15 år gl. Golf II. Den blev synet og omregistreret - så var det det.

Har du tænkt over, om bagtøj m.v. kan holde til det højere moment?

Mvh.

Jan R.
Sådan ville jeg også forestille mig at måtte være!

Tilsvarende biler tunes også til race, uden at det giver specielle og tilbagevendende kvaler med bagtøjerne.
Men selvfølgelig kommer en diesel med momentet tidligere ved lavere omdrejninger. Det belaster selvfølgelig og så med en campingvogn bag på!!
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis