Konstruktion af valmet tag

Hej,

Jeg skal have lavet et tag til mit nye cykelskur.
Selv om det er et mindre projekt skal tingene jo laves ordentligt alligevel. Jeg kunne jo nok bare købe noget træ og så gå igang med rundsav og stiksav meeen...

Er der nogen der kender steder på nettet eller bøger hvor spærkonstruktionen til et valmet tag er beskrevet?

Der skal lægges krydsfiner ovenpå spærkonstruktionen og derfefter shingles.

mvh
Jens
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En tur på biblioteket og hente en bog om spær konstruktioner.

Så er du kørende.

MVH Njord
Hvis jeg var dig ville jeg købe færdige spær på en spærfabrik, for så laver de alle beregningerne, du skal bare fortælle hvor stor huset/skuret er og hvilken hældning du vil have, så klarer de resten, og du får en tegning til at samle dem efter, nemmere kan det ikke være, og så er det ikke en gang dyrer end hvis du selv laver spærene biggrin
Hejtil jenss

Jeg ville nok mene at spær til et cykleskur fra en spærfabrik er lidt overkill prøv at se denne side www.top.dk/servlet/shop?action=detailview&productno=28 mange hilsner Kovas.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg tror nok at tømrerfagbogen kan lånes på biblioteket.
Hejsa.

Det kan bøger fra træbrancens oplysningsråd også. Før spærfabrikkernes tid var der ofte henvisninger hertil i tegninger til byggeriet.Og jeg tror at de er lettere bruge for ikke faglærte. Men selfølgelig er tømrerfagets fagbøger bare gode.

Mvh Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis