hvidpigmentere trælofter

Hej kære forum.

Vi har nogle meget mørke trælofter. De har været udsat for røg og lidt af hvert. Vi vil gerne have dem lyse.

Hvordan klarer man dette nemmest og billigst?

Skal træet have noget grunder først og så en lud? eller?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan skrubbe/vaske dem med grundrens for at fjerne fedtet. Dernæst køber du Trip trap eller Faxe ludbehandling, så giver du dem 2-3 gange. Så er de lyse. Men husk at de aldrig bliver lige så flotte som nye lofter der er pigmenteret fra fabrikken. Hvis det var mig ville jeg spare sammen til et helt nyt loft.
Vi har haft det samme problem, da vi prøvede at ludbehandle kom det til at se forfærdelig ud. Det endte med at vi gav loftet en heldækkende hvid maling

mvh.

Malik biggrin
Efter grundrens kan man også behandle med vandbaseret hvidpigmenteret lak. Det jeg jeg prøvet på "gammel" gulnet træ - det er en process der er nem at styre, hvis ikke det er hvidt nok i første strygning, så giver man det bare en gang til indtil man når den nuance man er tilfreds med.

Fordelen ved den pigmenterede lak er at den er nemmere at vaske ned, og efter min mening nemmere at arbejde med end lud i hovedhøjde. Så er det min erfaring at den hvide nuance holder pænt længe.

Mvh.

René

det skulle vi bare havde vist da vi malede vores loft, vi måtte male det tre gange før det mørke ikke skinnede gennem mere, og det skal dertil siges at det ikke var en billig maling vi brugte. Tl gengæld er loftet virkelig pænt og hvidt

mvh.

Malik biggrin
Som brandmanden skriver, så skal du bruge hvidpigmenteret panellak, her kan jeg anbefale frodukterne fra Juncers, eller Gori, de er i den dyere ende. men det er dem jeg har bedst erfaringer med.

Brug endelig ikke lud, det bliver ikke pænt på gamle gulnede lofter, og så er det noget farligt stads at arbejde med oppe over hovedet

Mvh

Klaus
Annonce
Jeg siger tak for hjælpen, så ved jeg hvad vi skal gøre når vi skal i gang med de næste lofter

mvh.

Malik biggrin
Jeg kan også tilslutte mig ideen med hvidpigmenteret lak.
Jeg har brugt lud på gulve, fodpaneler, gerekter og døre, og fortryder hver en ting. Jeg var ikke klogere, der for 10-12 år siden.
Lud er noget l... der kun ser flot ud når det lige er strøget på i et meget ensartet lag, men det går hurtigt ned ad bakke.
Dem, der sælger lud, skulle have nogle smæk på deres øren, for at lokke folk ud på den galej. :-)
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også