Lapning af tag med tagpap

Hej...
Der kommer fugt ind i gennem taget på mit sommerhus. Området, der er blevet fugtigt er på ca en meter og det sidder tæt ved skorstenen. Er der nogen der ved hvordan jeg lapper hullet. Materialer og arbejdsgang.
Hilsner
Stefan
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal nok sikre dig at det ikke er inddækningerne ved skorstenen, der er utæt. Hvis pladerne er meget våde, så er du nødt til at fjerne tagpappen og lade pladen tørre ud evt. udskifte den. Hvis ikke at det hele er gennemblødt, så kan du prøve at lappe med flydende asfalt (der er fiber i), f.eks. fra Borup Kemi.
Måske skal tagdækkeren på banen med den rigtige løsning!
Det er nok dit pap der er blevet utæt et sted eller er det din skorstens inddækning oppe hvor den er klemt rundt om skorstenen. Du skal for guds skyld holde fingrene langt væk fra de flydende klæbe det ene og det andet middel. DET DUER IKKE. Der er ikke andet end tagpap der duer til at tætne tagpap

Hilsen tagdækkerclaus

--------------------------------------------------------------------------
Jysk Tømrer & Tagentreprise
7100 Vejle

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Tak for rådene. Jeg har lige været i mit sommerhus igen og jeg kan se at der er et par andre steder (ikke ved skorstenen) hvor der er kommet fugt igennem så jeg tager det som et tegn om at det eksisterende tagpap er ved at være træt, der er også kommet fugt under nogen steder og det gør at pappet buler op. Jeg har læst at man kan køb selvklæbende tagpap hvor man slipper for at skulle svejse det på. Er der nogen der har erfaringer med det og er det nemt at lægge oven på et eksisterende lag af tagpap? Håber på nogle gode råd også til arbejdsgang.
Hilsner
Stefan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis