HjÆp.....

Skulle lave en cd til bilen og brugte nero, men den ville ikke gå i gang med at brænde??? Brugte verbatim cd-r datalife plus 52 speed og nero blev ved med at lede efter min brænder og da jeg gik ind for at se hvor hurtigt skiven kunne brænde kunne man ikke se den, men når tog skuffen ud for at prøve en ny skive så kunne nero godt finde min brænder? prøvede flere af de samme skiver og samme resultat. prøvede en lite on cd-r som fulgte med brænderen også var der ingen problemer med at brænde.Hvad er bedst at bruge til at brænde + eller -???
Er der forskel på hvad man skal bruge til hvad(film,billeder,musik)

jeg vil sove stille ind ligesom min bedstefar. Ikke skrigende som passagererne i hans bil...
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan altid være uheldig at få en dårlig "sending" af diske. Reglen er at hvis der er EN dårlig skive i pakken, så er der som regel også flere. Skiver der har været opbevaret forkert, eller er af en dårlig kvalitet er selvfølgelig oftere udsat for ikke at virke, men de er ligeledes også oftere udsat for at HOLDE OP med at virke, EFTER at du har brændt dine ting på dem (!)

Når det så er sagt, så er alle skiver ganske fine, hvis bare du ignorerer hvor mange der bliver til glasunderlæggere, eller vægpynt, uro'er eller hvad du normalt gør med de dårlige skiver. Du skal dog også ALTID huske at tage TO kopier af dine ting. Hvis en skive bliver dårlig, så tager du en kopi fra #2 igen. Principelt set det samme som du gør når du laver en sikkerhedskopi at arbejde med når du lige har købt nyt software.

Herudover.... Så er der ikke noget der hedder + og - på CD'ere... Det findes kun på DVD'ere. Forskellen er ikke så stor, men det anbefales pga. opbygningen at du bruger DVD-R til enkelt skrivninger (eks. kopier, backups, ol) hvor du IKKE tilføjer nye data, hvorimod DVD+R er bedre til at gemme data hvor du tilføjer ting ofte (inkremental backups, feriebilleder, ol.)

Så du skal bare bruge det du kan få til at virke når du kun har CD brænder, og lade være med at tænke på andet. Bare køb 700MB skiver, og så kører det hele af sig selv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis