Vejrø

Hejsa.

Ville gerne besøge Vejrø i Smålandsfarvandet på er tidspunkt, da den har en sjov historie og en spændende natur.

Men et besøg på deres hjemmeside siger havnepenge 250 kr.

Så må det siges at være betalt sad

Er der nogen her, som har erfaring med Vejrø?

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det var da godt nok en heftig pris, er det så incl morgenbrød bragt til bådene vask af bådens dæk i fersvand og udlagte røde løbere.
Nogen gange kan det godt betale sig at ankre op og så have en lille jolle eller gummibåd til landgang, der kan spares mange havnepenge på den konto.
Men 250,00 Kr. det er da uhørt for en båd af jeres størelse.

V.h. Håndværkeren
Så lille er vores gamle Albin da heller ikke biggrin

Men citerer lige deres hjemmeside http://www.vejroe.dk/marina.htm

"Havne- og landingsafgift skal betales umiddelbart efter ankomst.

Vi ønsker Dem et godt ophold på Vejrø og glæder os til at se Dem.

Havneafgift:
< 10 m - Kr, 250 / e 35
10 - 14 m - Kr 350 / e 50
15 - 19 m - Kr 450 / e 65
> 20 m - Kr 600 / e 85

Venligst betal havneafgiften i "Skipperly" (tavernaen) straks efter ankomst (eller i første åbningstid efter ankomst).

"Skipperly" - Proviantering/taverna, beliggende ca. 150 m fra havnen. Her kan du proviantere og få slukket tørsten.

Husk - bestil varme rundstykker til næste morgen.

Telefon - Ved "Skipperly".
Toiletter/bad - Beliggende ca. 100 m fra havnen.
Camping - På pladsen over for toiletterne.

Betaling i "Skipperly".
Voksne: 50,- kr. pr. nat
Børn: 25,- kr. pr. nat

Camping andre steder på øen er kun tilladt ifølge særlig aftale.
Grill - kl. 19.00
Bål - Ikke tilladt pga. brandfare.
Vi vil gøre vort til, at dit ophold på Vejrø bliver en oplevelse!"

Citat slut. Ja der er vist ingen tvivl om at det bliver en oplevelse af de dyrere. Ved godt, at det er en privat ø uden kommunalt medfinansieret havnefoged, men vi vil i hvert fald sejle i en stor bue udenom, selvom det kunne være spændende med et besøg der. Så hellere Albuen endnu engang rolleyes

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Det handler jo som du selv beskriver det, om at komme ud at sejle. Og selvfølgelig kan det da være rart at komme ud og snakke med andre sejlere se byen eller lokaliteterne. Jeg startede min sejler kariere som 14 årig i en 15`pram med en 3,5 HK ub. motor og et par åre, jeg havde et lille telt stående fast ovre på Skansen ved Vindeby iøvrigt godt gemt i noget buskads.
Hver weekend sejlede jeg så rundt i Svendborg sund og overnattede på Skansen.
Jeg har stort set altid sejlet alene sjældent var der nogen med, for jeg riggede altid mine både så jeg kunne klare sejlsætning o.s.v. alene. jeg har haft 17 forskellige både ind til jeg som 44 årig blev træt af sejleriet og begyndte at køre motorcykkel i stedet for. Jeg har altid holdt mig til de Nordiske farvande, ofte ligget for anker i dagevis på grund af storm. Men på gamle skive er der altid noget der skal vedligeholdes så tiden var aldrig lang. Jeg havde en radio mest til at høre vejrudsigten på, men da også lidt musik om aftenen når jeg lå på køjen med god bog.
Som en gammel sejler engang sagde til mig, det gælder ikke om at sejle langt for at opleve, bare åben dine sanser og oplevelserne ligger for fødderne af dig.

V.h. Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis