Omfugning af hus

Hejsa

Er der nogen der kan give en "tommelfingerpris" (M2-pris) på hvad det koster at få omfuget et hus af en murer. Huset der evt. skal omfuges er et ganske almindeligt rødstenshus fra starten af 1950'erne, med forholdsvis porøse fuger (det er i hvert fald ikke udkredsningen der kommer til at tage lang tid.)

På forhånd tak.

PiVee
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej!!

Hvorfor gør du det ikke selv?

Jeg har omfuget vores hus fra 1951, det tog mig godt nok 3 mdr. (kun i fritiden). Huset har et grundplan på 72m2, med kælder og murede gavle. Det kostede mig alt i alt 6500 kr.

Det er ikke svært, men tager tid.

MVH

Kim
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Du kan selv kradse fugerne ud og få en murer til at fuge. Men få ham til at beskrive hvor dybt du skal kradse ud.
Når du skal kradse ud fåes en fuge fræser til en vinkelsliber og den er meget nyttig.

PS. det er studsfugerne der er trælse at kradse ud.

Venligst Njord smile

MVH Njord
hej!!

hvis du selv går igang, så køb den fræser man kan spænde på en vinkelsliber. Så skal man bare passe lidt på studserne, man skal nemlig ikke køre helt igennem på en gang, så kan kanterne ryge!!! halvt ind fra den ene side, og så halvt ind fra den anden side. det duer!!

Kim
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
hej.

normalt siger man at ca.2,5cm skal udkradses
for at det skal kunne holde.Men hvis fugerne er meget dårlige må man jo gå længere ind,men sælvfølgelig ikke hele fugen.
Med hensyn til priser er det individuelt fra egn til egn så det må du få en pris fra den murer som evt.skal lave det.

med hilsen mureren

mvh.milton
Hejsa

Fint nok med ovenstående svar, men:

1) Jeg ønsker ikke at lav det selv (har simpelthen ikke tiden til det)

2) Med hensyn til priser svinger det naturligvis, men er der ikke nogen der har fået omfuget som kan svare på hvad det koster. Vi er bosiddende på Fyn.

Jeg ville altså stadig gerne have et cirka-udgift, om ikke andet så hvor meget arbejdstid der skal påregnes fra murers side.

På forhånd tak.

Venlig hilsen

PiVee
hej!
var det ikke meget bedre at ringe til en lokal murer for at få en ca.pris ? Der er jo ikke nogen der siger at du behøver at bruge lige ham du ringer til,men så får du det tal som er relevant i dit område.

hilsen mureren og god jagt.

mvh.milton
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis