hvordan finder jeg 0 fasen i kraftstik med mit voltmeter?

Ja er der ikke lige en venlig sjæl der kan beskrive hvordan jeg lokaliserer 0 fasen i et kraftudtag med voltmeteret ?
Ja er der ikke lige en venlig sjæl der kan... Vis hele indlægget
37 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hvis du har rod i farverne i din faste installation,så er det på tide at få fat på en elektriker, det kan du ikke selv redde dig ud af,og hvis du gør, er det med livet som indsats, hvad tror du der sker hvis du får tilsluttet en fase på jordledningen der er forbundet til din vaskemaskine???? og nej du kan ikke tage en nul fra et andet stik, se nu at få fat i trikkeren!

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

hmmmm hvad er løsningen lige præcis i et 400V stik uden nul så. er det at der skal trækkes et nyt kabel fra el-skabet eller hva?

Den bygning der er tale om er en meget gammel stald bygning, og jeg formoder at det der med nul ikke var så igtigt dengang.

MVH Mejle

Et gør-det-selv-projekt bliver aldrig for stort, det bliver bare mere interessant.

Nej - ikke hvis det er til en el-motor. En af de "afbrændere" jeg har lavet på en 380 v elmotor var iøvrigt, at man (så vidt jeg fik af vide bagefter) måtte bruge en 3 leder med blå til de tre faser - kun for at sige, at i denne situation kostede det mig en motor da jeg "bare" lavede et stik hvor jeg fulgte farverne.

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

til mejle :hvormange ledere er der i dit kabel til det stik du skal bruge til din vaskemaskine ? hvis det er en rigtig gammel installation,er der nok kun 3, du kan få din elektriker til at koble det om i gruppeafbryderen,sådan at du får fase,nul,og jord i det stik du skal bruge,samtidig kan han isolationsmåle kablet (megge) for at se om det er iorden

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Jeg skal nok lade være med at blande mig jeres interne diskution.

Bare i alle lover mig at ingen bruger en pol søger til at teste om der nu ER slukket for strømmen. uanst om det er den gule skruetrækker, pol light eller andre. polsøgere. Disse lyser på alle volt områder mellem 2 og 400V også krybestrøm.
og man kan godt måle 400volt med en pol søger. dette kræver dog at man har fat i en anden fase. taler at den bidre bidre erfaring. havde fat i en elradiator med overgang og målte på en anden. det skal lige siges at den lyser men strømme går lige igennem den, med avs og smæk til følge.

Det eneste den fine gule skruetrækker kan bruges til, er til at rense pibe med..

Med venlig hilsen Lars Jørgensen

http://www.baadgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2600
Annonce
godtnok en gammel tråd.


voltmeter. en måler der "kun"måler spænding. og ikke andet.!
hvorfor genopliver du den så?????? h2h?

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis