usb eller usb 2.0

Hvordan finder jeg ud af om min pc har usb 2.0

For overvejer at købe en ekstern harddisk men ikke meget ved hvis det ikke er 2.0 jeg har
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilket bundkort sidder der i? Hvis du ikke ved det, så fortæl mig hvad computeren hedder.

Hilsen Metalsnedker
Hov, jeg kom da lige i tanke om at han bare kan gå ind i "Egenskaber for denne computer" og så se om der står "udvidet værtscontroller" ved usb portene.

Jeg går ud fra at han har Win XP.

Hilsen Metalsnedker
Hvor skal det stå helt nøjagtigt????

jeg vil sove stille ind ligesom min bedstefar. Ikke skrigende som passagererne i hans bil...
Lige en ting at passe på:
USB 2.0 specifikationen er noget rod. Du kan ikke være sikker på at en USB 2.0 også er den hurtige, den findes også i langsom udgave.
Der bør være et logo hvor der står "USB 2.0 High Speed".

MvH,

Bent.
Hvad dit device "hedder" kommer jo an på hvilken driver der er installeret.. det er forskelligt fra bundkort til bundkort.

Den bedste måde er jo at låne et USB2.0 device og så se om det kører... Hvis det gør, så er det jo USB2.0 Hvis du så skal hente en driver for at få kortet til at køre max hastighed.. det er vel til at leve med, ikke ?
Og har maskinen ikke USB2.0, så ville det måske være på tide at købe en USB2.0 kort til den.. eller evt. opgradere bundkortet til noget lidt mere tidssvarende.

Ellers er den "generelle" tommelfingerregel at hvis maskinen er fra 2005 eller nyere, så har den næsten med sikkerhed USB2.0. Hvis den er ældre end 2004, så har den næsten med sikkerhed USB1.1, hvis den ligger lige i mellem... tja.. det er bare uheldigt, så må du finde ud af det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis