Håndskubber....men hvilken

Ups - min viv nævnte i farten, at hun gerne ville klippe vores græsplæne af og til, men KUN med en håndskubber.....
- SÅ nu skal hun tages på ordet.

Nogen der har erfaringer med: Gudenaa, Ginge, Gardena, andre?
Jeg skal have noget, der bare virker!!! (kunne godt finde på at bruge den selv....)

Har set, at nogle er "berøringsfri" (godt/skidt??), ligesom der vist er forskel på udveksling (og dermed klinge-hastighed). Og så skal den jo gerne kunne stå fast...

På forhånd tak!

Mvh.

Jan R.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er vigtigt at få en med gummihjul - den vil stå fast selv på fugtigt græs. Dem med plastichjul vil skøjte henover en fugtig plæne. Kuglelejer i hjulene sikrer nem fremføring og minimalt slid.

Dem med berøringsfri cylinder er nemme at skubbe da der ingen modstand er. Den anden type er mere hård at skubbe, og det at knivene rører ved hindanden gør at de til en hvis grad er selvskærpende, så små skader fra fx. sten bliver rettet op.

Køb endelig en med et godt gummibelagt greb - komfort er en god ting. Har selv rigtig gode erfaringer med den røde Gudenå GU400 fra Ginge (1299,-).
Hej Jan.
Jeg har en gammel Gudenå af de helt gamle med jernhjul, den må du få hvis du selv vil restaurere den. Det er nemlig bare maskinen over dem alle.
Nu kan jeg jo ikke se i hvilken region af landet du bor, men du kan se at jeg bor på Als, så er spørgsmålet blot hvorlangt du bor væk.

V.h. Håndværkeren
Hej Håndværker,

Tak for tilbuddet - jeg kom faktisk til at tænke på den type i går aftes, da jeg sad og ledte efter tests m.v. af klippere. Min gamle bedstemor havde sådan en i baghaven - og den var suveræn ;-)

Jeg må desværre takke nej - har sidste weekend kørt tre trailerfulde "ting, der er gode at ha' " væk, fordi det aldrig bliver tid til at få dem sat i stand/brugt (har et gammelt hus, som viv'en mener kommer i første række...)
Og jeg ville være ked af, det samme skulle overgå din klipper.

Mvh.

Jan R.
Det er utroligt hvad i "drenge" finder jer i, rydde sit gode lager af brugbare ting. I næste uge vil du stå og mangle lige netop den dims der sad lige på den der du ved nok, og så skal du bare ud og købe en helt ny, tsk tsk !

V.h. Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis