ombygning af køkken

Hej

Jeg sidder med en plan over hvordan vores køkken skal se ud, men nu vil jeg gerne have nogle kommentar og råd.

Vil det være en dum måde at lave et køkken på ???

1 ) Køkkenet skal være i den ende hvor der nu er spiseplads, og det kræver at kloakken, vand og strøm forlænges.
2 ) Havde forestillet mig at bordpladen var af sort granit samt gulv med sorte granitklinker.
3 ) Underskabene skal være skuffer og skal følge rundingen på bordpladen.
4 ) Overskabe skal følge rundingen på bordpladen.
5 ) En baldakin på overskabene med spot som lyser ned på køkkenbordet.
6 ) Nogle af overskabene skal være med glas ruder i.
7 ) Skabslågerne skal være i noget meget lyst træ.
8 )Gulvvarme da de to radiator som der er ikke kan være der.
9 ) Døråbningen til stuen skal gøres bredere så den er ca. 250 Cm.
10 ) Vinduet i den modsatte ende af køkkenet skal udskiftes med en glasdør samt et vindue.
11 ) Vinduet skal være større over håndvasken.
12 ) Væggene skal stå som de var vandskuret.
13 ) En vendbar plade i bordpladen som der sidder nogle stålpinde i som kan holde på grønsager og frugt.
14 ) Stikkontakter som er placeret der hvor de elektriske ting konen har skal stå.

Jeg har lavet en lille model i 1/10 som viser nogenlunde, hvordan det skal se ud. SE BILLED
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

En dristig plan:p
Jeg savner nogle mål for hvilken diameter der skal blive på borpladen, den indvendige radie. Den vil beskrive arbejdsrummet.

Jeg er nok lidt af den opfattelse at det frie arbejdsrum inde i køkkenet nemt bliver så småt der reelt kun er plads til een.

Det er nok ikke hvad man efterspørger mest...

Rundingen på skabs og skuffe fronter er ganske lækker. men også meget dyr / besværlig. Prø at tegne køkkenet op med de eksakte mål i et ret stort målforholdt. Teggn så ellementerne op med runde og plane fronter. Jeg tror du vil vå en ret lille visuel forskel mellem den buede front og de plane der "hakker" sig rundt. Hvis du bruger samme element bredde hele veen rundt ( 60 cm ) vil du få et meget ensartet forløb.

Om du skal have overskabe eller ej er dit valg... Men hvis de også skal runes tror jeg dit køkken bliver noget indelummet og ret kompakt. Hvis du kan nøjes med nogle hulder og evt enkelte overskabe tror jeg din visuelle ide bliver meget stærkere. Og ikke mindst bliver mere mere rolig og luftig / åben.

Måske skulle du tegne det hele op i 3D inden du sætter så stort et arbejde igang...

Tænk også over hvor du deler bordpladerne i sektioner.

Men mere målfaste skitser vil gøre vurderingen lettere.

MVH Njord
svar på dit spørgsmål : Ja det ville være en dum måde
du får for meget spildplads
du får for mange linier der ikke passer sammen det firkantede ved komfuret kontra den runde plade.
køleskabet der skal stå over for det runde.
hvis du vil bevare dine værdier så byg noget der også er pænt om 15 år,og ikke kun smart her og nu.
desuden vil det blive alt for dyrt og/eller tidskrævende at lave det runde.
Men hvis det er det runde du drømmer om og ikke kan leve uden ,så på med vanten og send nogle billeder når du er færdig.
Hej Igen


Jeg ligger lige en ny tegning med mål på.

Og Alle låger og skuffer skal laves med buet front, skabene skal laves så de passer i rundingen. :p Bordpladen bliver delt i tre med samling i hjørnerne, pladen i sort granit har jeg fået pris på 55.000 Kr. med udskæringer til vask/kogeplader/ riller til rustfrie stænger som skal ligge i pladen ved kogepladen til varme ting. Lågerne bliver lavet i 2 bøjlige mdf plade der er limet sammen med en liste omkring.
Det bliver da spændende at se det færdige resultat - min konservatisme siger, at hvis ikke din viv er venstrehåndet vil hun skygge for lysindfald fra vinduet når hun står ved komfuret, og da din låge er rund den modsatte vej af en tallerken - ja så vil rundingen kun forøge spildpladsen. Men iøvrigt kan jeg se det smarte i, at der kun er plads til en til at tage opvasken - hvis (formodentlig) "hun" finder sig i at blive sat i et "bur". (Ja ved godt jeg lyder som en gammel gnag - det er jeg måske også - men du spurgte vel for at få et modspil -- eller??) - Hvilken mening har din viv iøvrigt?????

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Jeg synes det er enorm spændende ide at lave runde køkken, men jeg synes når du alligevel vil give 55 grande kun for pladen så vil det det være ærgerlig at resten skal være gøre det selv.
Dem der laver pladen har sikkert et program der kan tegne hele molevitten med rigtige mål og 3-d så du bedre kan se hele projektet.
Når det er sagt , synes jeg at "keep it simple ". Det runde og buede linjer er meget smukke HVIS de kommer til deres rette.
og det er efter min mening i en større sammenhæng hvor man kan hele herligheden, og ikke her i et lille køkken gemt af vejen.
noget praktisk eller rettere upraktisk ved det runde bordpladen , det er at hjørnerne bliver enormt dybe så man formodentlig ikke kan når helt hvis man har det almen højde på 170-185 cm.
Jeg synes stadig det er en spændende projekt, men inden du kaster dig i det, få det tegnet ordentlig så du ikke bliver overrasket.
Når både køkkenet og stuen er efter tegningen kun 3 meter bredde hvorfor slår du ikke dem sammen og lave et køkken alrum og eventuelt bytte rundt med stue og køkken funktion side ?
Trapper hører mere hjemme til en stue end et køkken og man kan sætte spisebord op ad vinduet.
Go fornøjelse

p /p
[Indlæg slettet]

p /p
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis