Dampspærer i betongulv

Hejsa,

jeg har en brochure fra Aalborg Cement, hvor de viser at dampspæreren skal ligge under betonen (altså over flamingoen). Det er første gang jeg ser sådan en konstruktion. Derfor ringede jeg til Aalborg Cement og ham jeg fik fat i sagde, at han ville anbefale mig, at jeg ikke lagde dampspæreren som illustreret?!

Jeg er forvirret!

Jeg er med på, at jeg skal have en tykkere dampspærer end de almindelige 0,20 mm. Hvad er Jeres syn på sagen?

/Brian
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor dampspærre i beton når du ligger flamingo? Det burde ikke være nødvendigt.

Anders - handyman in spe

Projekter pt:
- inddragelse af integreret garage til beboelse
- opsætning af havehegn
- bygge værksted og overdækket terrasse
Jo, i følge et eller andet bygningsregelement, så skal der være dampspærer, hvis man ligger organiske materiale ovenpå betonen. Dette kunne eksempelvis være trægulve. Det gælder ikke for eksempelvis klinker.

Dampspæreren kunne også fungere som radon spærer, hvis der skulle komme små regner i betonen under tørre processen.

/Brian
Citat fra Brian A

Dampspæreren kunne også fungere som radon spærer, hvis der skulle komme små regner i betonen under tørre processen.

/Brian


Jep.... Selvom du egentligt er ligeglad med vand og lign... Så bør du under ALLE omstændigheder bruge 0.00000mm eller hvor tykt plastik nu engang er for tiden, på at lave en radonspærring.... Det kan godt være at der ikke er meget radon hvor du bor... men der er en ENORM sundhedsrisiko ved radon. Ca. 300 mennesker DØR hvert år som følge af radon. Og du KAN altså ikke lægge den isolering korrekt efter huset er bygget. Så bliver man nødt til at ventilere, og det koster ekstra strøm og varme. Så give den bare lidt plastik nu du er igang.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis