Må jeg fjerne gasrør selv?

Vi er ved at lave køkken og ønsker at få el-komfur istedet for vores nuværende gaskomfur. Mit spørgsmål er om selv må fjerne de gamle gasrør fra komfuret og hen til gasmåleren? Gasmåleren har et lukkehåndtag (gætter på det skal plomberes efterfølgende?), så jeg tænkte at reglerne måske var de samme som vandrør, hvor man så vidt jeg ved selv må ordne lejlighedens egne interne rør, så længe det er på den anden side af en lukkemekanisme.

Vh
Mobobo
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan godt være jeg er en kylling, men det ville jeg nok være lidt påpasselig med. Hvad nu hvis der sidder rester af gas i rørene?
Måske en autoriseret kunne koble det fra og lukke hanen og du derefter selv kunne pille det ned?

Anders - handyman in spe

Projekter pt:
- inddragelse af integreret garage til beboelse
- opsætning af havehegn
- bygge værksted og overdækket terrasse
Citat fra Mobobo

Vi er ved at lave køkken og ønsker at få el-komfur istedet for vores nuværende gaskomfur. Mit spørgsmål er om selv må fjerne de gamle gasrør fra komfuret og hen til gasmåleren? Gasmåleren har et lukkehåndtag (gætter på det skal plomberes efterfølgende?), så jeg tænkte at reglerne måske var de samme som vandrør, hvor man så vidt jeg ved selv må ordne lejlighedens egne interne rør, så længe det er på den anden side af en lukkemekanisme.

Vh
Mobobo


Hej Mobobo
Du må i princippet gerne fjerne dem selv, men du skal starte med at få en vvs-er ud og demontere, samt lukke forsvarligt af ved gasmåleren. Derefter må du gerne tage rørerne ned selv..

Mvh Jan J
Tak. for jeres svar. Jeg får en vvs'er ud først og ordner derefter selv hvad jeg får at vide, at jeg må.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis