indbrud - hvilket alarmsystem skal vi vælge

Hej alle,

jeg håber at I brugere herinde kan hjælpe mig med at vælge et godt alarmsystem, eller i det mindste dele jeres erfaringer.

Vi har lige haft indbrud ved højlys dag. De smadrede en glas terrassedør og stjal en fladskærm. Herefter er de gået igen. Tror de har vidst at den var der og frygter derfor at de blot kommer igen hvis vi køber en ny. På den anden side er der ingen der skal bestemme hvad vi har og ikke har i huset.

Vi vil derfor have sat et alarmsystem op og jeg synes det er lidt af en jungle:

Jeg er ude efter et trådløst system som ikke er tilknyttet en vagtcentral: (bor på landet). vil i stedet hellere have et system som sender beskeder ud over GSM-nettet ved alarm.

Der skal være nogle bevægelsessensorer opsat og ideelt kunne jeg også godt tænke mig at koble det med indendørs eller udendørs videoovervågning. Altså at kameraet er tilknyttet en bevægelsessensor som aktiveres når alarmsystemet gøres aktivt.

Jeg synes der er så mange produkter - også mange fra mindre firmaer, men jeg ved ikke hvad jeg skal købe.

Kan I hjælpe?

På forhånd tak

Thomas
62 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa. 2 anlæg som kan anbefales er :

1:
cubrix gsm 5000 www.cubrix.dk
pris ca 3000 kr
Styres ved hjælp af sms og man får sms ved alarmer. kan også tænde/ slukke ting vedhjælp af sms

2:
Powermax som der er
pris ca 3000 kr (søg på google på powermax)
Styres vedhjælp af telefonen og ringer også til dig når der er alarm.
man kan købe alverdens udstyr til denne alarm.
GSM-modul
diverse sensorer/vand/bevægelse/rystelse/fjernbetjenger/betjeningspaneler

Hvis du har flere spørgsmål er du velkommen til at spørge

mvh ulrik
Begge 2 jeg har erfaringer med.

den "gamle" powermax har jeg installeret på arbejdet. ca 5 år siden og siden lavet service på den.(diverse batteri skift)
Powermaxen er den du får hvis du køber en alarm pakke hos en el-installatør(typisk).

Jeg har den gamle cubrix installeret derhjemme.

har installeret den gamle cubrix i 1 sommerhus.

har hjulpet "OVER THE PHONE" med at installere den nye cubrix 5000 et par gange i diverse sejlskibe.


mvh ulrik
Hejsa
Har også cubrix i sommerhuset. Det virker rigtig godt. Vi har monteret den så vi får en alarm ved indbrud, samt vi kan tænde og slukke for varme o.s.v mener du har 8 udgange du kan bruge..
Det eneste er at du skal have en god forbindelse til mobil_enheden, jeg er blevet nødt til at montere en extern ant. for at få signal. (det er i en stor granskov :-))
Gav 1800 kr da de var på tilbud i bilka..

Mvh Jan J
Har været inde og læse om Cubrix. Ser ud som noget af det rigtige.

Men...
Deres trådløse husalarm benytter en fastnetslinie - i mine øjne vil det være det letteste for en tyv blot at kappe telefonlinien.

Deres GSM alarm system er smart, men så vidt jeg kan se, så er enhederne trådført - ikke så smart når man har et langt hus.

Og begge systemer kræver 230 v. - men hvad hvis strømmen slukkes - er der så nødbatteri?

Thomas
Annonce
den som jeg har snakket om som er den der hedder 5000 er med et alm. 9 volt batteri som backup. den skulle give alarm ved strømsvigt... den ledning du trækker ud til sensorerne behøves ikke være meget tyk. så den burde være nem og skjule

mvh ulrik
Tjæk det lige med dit forsikringsselskab, du kan lige så godt købe et forsikringsgodkendt alarmsystem, når du aligevel skal ud og investere.

Du skal købe et 2 delt anlæg, dvs. du har en betjeningsenhed som er adskildt fra alarmen. ellers river tyven bare alarmen ned af vægen!

Powermax er ikke forsikringsgodkendt, jeg kender ikke Cubrix, men hvis det kan købes i Bilka så er det fikkert heller ikke godkendt.

Jeg har selv en alarm fra Jablotron, det fungerer, og er godkendt!

Mvh

Klaus
Lige et "dumt" spørgsmål :
Hvilken forskel gør det om et alarmsystem er forsikringsgodkendt eller ej?
Hvis ikke det er godkendt, dækker forsikringen så ikke? (hvad så med dem som ikke har et alarmanlæg?)

Ergo - hvilke fordele set i forsikringsøjemed (når der har været indbrud) får man med det forsikringsgodkendte alarmanlæg vs ikke godkendt?

Erik
jeg formoder at du får en rabat på præmien...
Hej ErikP,

Der er ingen dumme spørgsmål (næsten ingen)

Det er selvfølgelig altid godt at have en privat alarm, om den er forsikringsgodkendt eller ej.

Her er et godt eksempel: vi havde 1 indbrud maj 2005, og 2 indbrud marts 2006, efterfølgende fik vi et brev fra forsikringen om at vi skulle montere en privat alarm, hvis de skulle fortsætte med forsikringen.

Det er her at de skælner med om den er forsikringsgodkendt, dvs. 2 delt, specielle frikvenser osv. jeg er ikke præcist klar over om det også gælder når du er koplet op til en vagtcentral, men dette ønskede vi ikke, og derfor har forsikringerne specielle krav til alarmen.

dvs.havde vi valgt at købe en powermax, og der efterfølgende blev indbrug, så kunne vi risikere at forsikringen ikke ville betale

De alarmer hvor det er centralen hvor det hele er indbygget, dur ikke, en tyv vil formentlig bare rive den ned af vægen, og smadre den til sirenen holder op, hvorimod et 2 delt anlæg vil blive ved med at hyle og stresse tyven

Mvh

Klaus
Der er yderligere 52 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis