Nyt telefonstik

Jeg har skiftet mit gamle telefonstik ud med et nyt, og nu virker min telefon ikke mere, dog virker mit ADSL!

Der er 3 ledninger ind. En blå, en rød og en gul. Ved det gamle stik, var kun den røde og blå forbundet. Det samme har jeg gjort igen, men altså uden det virker.

Når ADSL'en virker, kunne man formode, at det er telefonen der defekt, men jeg har prøvet med naboens telefon med samme resultat.

Hvad gør jeg forkert?

(Jeg har kikket i dette forum, men uden at kunne finde nogle indlæg med lige min kombination af ledninger.)
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Diske

Jeg har skiftet mit gamle telefonstik ud med et nyt, og nu virker min telefon ikke mere, dog virker mit ADSL!

Der er 3 ledninger ind. En blå, en rød og en gul. Ved det gamle stik, var kun den røde og blå forbundet. Det samme har jeg gjort igen, men altså uden det virker.

Når ADSL'en virker, kunne man formode, at det er telefonen der defekt, men jeg har prøvet med naboens telefon med samme resultat.

Hvad gør jeg forkert?

(Jeg har kikket i dette forum, men uden at kunne finde nogle indlæg med lige min kombination af ledninger.)


Hej
Du burde kunne se det i vejledningen.. Men din adsl er en digital forbindelse, og din gamle telefon er en analog.. Så du skal huske at "skille" de 2 signaler af med et skillefilter. Måske kan du finde en vejledning på tdc hjemmeside (?)

Mvh Jan J
Er det det første tlf. stik du har skiftet - altså det som din ADSL også er forbundet til? Er der lavet andre forandringer end udskiftning af stik?

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis