Prisforskel på tag (eternit vs. pap)

Hvad er ca. prisforskel på et tagpap tag og et eternit bølgeplade tag?

Jeg har fået tilbud på ca. 220K for nyt bølgeplade tag - ville der være noget at spare hvis man vælger tagpap istedet??

Tilbuddet indfatter:
Afstandsliste, nye lægter, plader og tagrender + naturligvis arbejdsløn og bortskaffelse af gammelt tag.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tagpap er som udgangpunkt en del billigere, uden at jeg skal kunne give dig en præcis pris.

Umiddelbart lyder 220K ret dyrt, men nu kender jeg jo ikke størrelsen på dit tag.


Citat fra Thomas Hjort

Tagpap er som udgangpunkt en del billigere, uden at jeg skal kunne give dig en præcis pris.

Umiddelbart lyder 220K ret dyrt, men nu kender jeg jo ikke størrelsen på dit tag.


Jeg har fået næsten samme pris to steder fra, så den er vel rimelig nok (selvom det er mange penge - for mange i mit tilfælde)

Huset er 18x8,5m = 153m2 med 45 graders taghældning - det svarer vel til ca. 210m2 tag. Der er 7 tagvinduer man skal udenom, men ellers ingen forhindringer (ingen kviste, skotrender, valme eller lign.)
Citat fra Staun

Jeg har fået næsten samme pris to steder fra, så den er vel rimelig nok (selvom det er mange penge - for mange i mit tilfælde)

Huset er 18x8,5m = 153m2 med 45 graders taghældning - det svarer vel til ca. 210m2 tag. Der er 7 tagvinduer man skal udenom, men ellers ingen forhindringer (ingen kviste, skotrender, valme eller lign.)


Lige et billede
Du kan godt få lagt 2 lag tagpap for det samme eller lidt mindre. Men så kommer der jo en ekstra udgift til finerpladerne. Eternitten holder jo ikke tilnærmelsesvis så længe som tagpappen.

Tagdækkerclaus.
------------------------------------------------------------------------

Jysk Tømrer & Tagentreprise
7100 Vejle

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Hvad er det for noget tagpap som er en del billigere end eternit????

Tagdækkerclaus
-------------------------------------------------------------------------

Jysk Tømrer & Tagentreprise
7100 Vejle

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Annonce
Citat fra tagdækkerclaus

Du kan godt få lagt 2 lag tagpap for det samme eller lidt mindre. Men så kommer der jo en ekstra udgift til finerpladerne. Eternitten holder jo ikke tilnærmelsesvis så længe som tagpappen.


Så du mener at prisen er ca. det samme alt i alt - men paptaget er en bedre investering??
Ja en langt bedre investering. Men kan se du har meget hældning på dit tag, så er det lidt dyrer.

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Hej

Har du overvejet betontagsten? Det kunne se rigtig godt ud til dit hus. Vil nok blive en smule dyrere end eternittaget, men dit hus bliver også det mere værd. Og ser bedre ud.
Citat fra Carsten Rasmussen

Hej

Har du overvejet betontagsten? Det kunne se rigtig godt ud til dit hus. Vil nok blive en smule dyrere end eternittaget, men dit hus bliver også det mere værd. Og ser bedre ud.


Jeps - jeg har overvejet det hele.

Men det bliver nok ikke lige med det samme at der kommer nyt tag på da det ligger lige udenfor hvad der er penge til lige nu.
Jeg ville da også pege på betontagsten, men under forudsætning af at du ofrer 6-900 kr. om året på at få det algebehandlet.

Dernæst ville jeg vælge tagpap.

Sidst ville jeg vælge eternit, hvor jeg ikke stoler på holdbarheden. (Jeg vil slet ikke have det.)

I alle tilfælde ville jeg vælge undertag i finerplader, som man bruger det i Sverige, og som Tagdækkerclaus også nævner.

mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis