Peugeot Speedfight II

Sådan en knallert 45, hvor meget skal den egentlig lade.

Min kones skal lades op rimeligt tit, så jeg en mistanke om et dårligt ladesystem.

Batteriet er skiftet.

Der bruges sjælden el start pga. problemer med den ikke vil pga for lidt strøm.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra PeterR

Sådan en knallert 45, hvor meget skal den egentlig lade.

Min kones skal lades op rimeligt tit, så jeg en mistanke om et dårligt ladesystem.

Batteriet er skiftet.

Der bruges sjælden el start pga. problemer med den ikke vil pga for lidt strøm.

MVH


Hej Peter R

Hvis det er et 12v batt ca. 14 volt, hvis det er 6volt batt ca 7 volt..
En regel er, at du skal kunne se lyset blive kraftigere når du gasser op, hvis du "lyser" mod en væg ;-) sikke noget vrøvl at skrive, håber du forstår hvad jeg mener..
Men syntes også det lyder som om dit ladesystem har det skidt..
eller har du en afledning.. prøv at pille pluds polen af, og se om den trækker gnister, gør den det må der være et forbrug, måske det er fejlen. (?)
Lad os høre hvad du finder ud af..

Mvh Jan J
Citat fra PeterR

Jag vil hellere have nogle ampere tal.

Jeg er elektronikuddannet så nok lidt fagskadet. Lyset kan jo godt stige og falde uafhænigt af ladesystemets forhold til batteriet, vil jeg mene.

MVH


okså.. det er jo ikke altid til at vide hvad folk´s baggrund er.. ;-)

Men for det første kan lyset kun falde hvis din lader ikke virker, da der ikke bliver tilført energi.. Hvis dit lys stiger, når du gasser op, er det fordi din lader, den løfter spændningen.!! det er fakta.!!
Du spørger efter amp.. din lader kan lade med en hvis max effekt, det er forskellig fra køretøj til køretøj.. men en lader, lader kun med den effekt/amp der er brug for, det bliver styret af den indre modstand i batteriet der ændre sig alt efter hvor meget strøm der er på.. så det er umuligt at besvare dit spørgsmål..

Mvh Jan J
Ja, ja, jeg kender det jo godt fra min yamaha xs 650, det med spændingen stiger til ca. 14 volt, når den lader, men kender du ikke det at man gerne vil se tallet for hvor meget der render ind i batteriet....

Maskinen har en startspærre (LC II har dette, hamrende dyr knallert, men godt opbygget stykke hardware virker det nu som). Måske det er denne startspærre der æder for meget, det kan ja da i hvertfald måle på.

Min kones kørselsmønster er mange små ture på 3-4 km. og det er her den viser at den ikke lader ordentlig eller ikke holder strøm. Men jeg tror ikke den er designet så man skal rende og lade eksternt.

Jeg har taget den på arbejde nogle gange, og der kører den 100 km. på en dag, her er problemet det samme, og her vil jeg mene at den skulle være fuldt opladet.

Nå jeg må hjem og måle.

Tak for hjælpen indtil videre.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Citat fra PeterR

Ja, ja, jeg kender det jo godt fra min yamaha xs 650, det med spændingen stiger til ca. 14 volt, når den lader, men kender du ikke det at man gerne vil se tallet for hvor meget der render ind i batteriet....

Maskinen har en startspærre (LC II har dette, hamrende dyr knallert, men godt opbygget stykke hardware virker det nu som). Måske det er denne startspærre der æder for meget, det kan ja da i hvertfald måle på.

Min kones kørselsmønster er mange små ture på 3-4 km. og det er her den viser at den ikke lader ordentlig eller ikke holder strøm. Men jeg tror ikke den er designet så man skal rende og lade eksternt.

Jeg har taget den på arbejde nogle gange, og der kører den 100 km. på en dag, her er problemet det samme, og her vil jeg mene at den skulle være fuldt opladet.

Nå jeg må hjem og måle.

Tak for hjælpen indtil videre.

Hej Peter..
Kanon MC har haft et par stykke gennem tiden..
Tilbage til dit problem.. Med din uddanelse, så prøv at tænke sådan..
Når dit køretøj er startet skal der helst ikke tappes strøm fra bat.. men fra generatoren... når motoren er slukket og du fx har lys på, skal der tappes fra batt...
Med et par pære/(dioder+modstande).. et par ensratter, kan du lave et system der fortæller dig om din lader gør som du forventer ;-)

Håber du finder svaret..

Mvh Jan J.... xs650.... sku en fed mcrolleyes
Lukker lige selv mit indlæg :

Batteriet må være dårligt, selvom det kun er 1 år gammelt.

Ladestrøm tomgang : 0.1 A
Ladestrøm med lidt omdrejninger : ca. 0.4 A

Batteri fabrikanten (på det nye batteri jeg lige har sat påwink foreskrev en ladestrøm på ca. 0.3 A så det må vel siges at være ok. Jeg har vist blæst det af med en batterilader der gav lidt mere suppe end det kunne lide.....

Når dyret er slukket bruger den 1.7 mA (når dioden blinker ca. 10 mA) Så det er ikke krybestrøm der aflader den.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis