Hækklipning

Hej


Hvornår er det bedst at klippe en hæk ind, der er efterhånden 1 meter bred og er bange for at den vælter når der kommer sne.


Mvh.
Jesper
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan du gøre nu, det vigtigste ved beskæring er at der ikke er nattefrost eller frost i det hele taget, det svider de afklippede ender.
Så go arbejds lyst.

V.h. Håndværkeren
Citat fra pottervej

Hej


Hvornår er det bedst at klippe en hæk ind, der er efterhånden 1 meter bred og er bange for at den vælter når der kommer sne.


Mvh.
Jesper


Hej Jesper..
De fleste typer hæk holder op med at vokse i august.. så det er et godt tidspunkt at klippe nu... Alle os der klipper inden sankthans, skal klippe 2 gange, hvis den skal være "klar" til sneen..

Mvh Jan J
Mange Tak

det vil jeg så gøre
mvh.
jesper
Hej Jesper,

Efter anbefaling fra en gartner, klippede vi den ind ad to omgange. Første år hårdt ind på den ene side, året efter fra den anden. Idéen skulle være, at hækken bevarer sin "grokraft" ved at have en side, der kun klippes normalt og derfor har masser af løv.

Det virkede kanon for os - og samtidig har du også en hæk, der ikke er helt gennemsigtig!

Mvh.

Jan R.
Jamen så kan jeg kun anbefale dig at gøde den godt (og hyppigt) næste år - og evt. også tage rigeligt af toppen, da de ellers vil have tendens til at skyde kraftigst derfra.

God fornøjelse!

Mvh.

Jan R.
Citat fra Jan R.

Jamen så kan jeg kun anbefale dig at gøde den godt (og hyppigt) næste år - og evt. også tage rigeligt af toppen, da de ellers vil have tendens til at skyde kraftigst derfra.

God fornøjelse!


HOV... nu siger du gøde hypigt..

må man det, jeg troede kun jeg måtte gøde en gang, med mit npk gødning...

Vil gerne give min ny plantede hæk gode betingelser.. bør jeg gøde den mere...???

venligst jacob

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Eh - nej. En nyplantet hæk skal du vente med at gøde (kan ikke huske hvor længe), fordi du risikerer at skade rødderne.
Men året efter kan du roligt gøde normalt - og hellere ofte og lidt, end sjældent og meget. Jeg fik det råd af gartneren, at gøde hækken, når jeg gøder græsplænen - og det virker fint. Den skal selvfølgelig have et ekstra kraftigt skud om foråret, hvor den skal danne blade .

Satte 70 meter ny hæk sidste år, hvor hver plante fik to skovlfulde champingnon-muld at starte i - det har været en succes.

Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis