begyndende rust ved skærme og ruder

Hej

Jeg har lige opdaget, at der så småt er ved at være rust på vej på min Mazda 626 fra 96, det er begyndte at boble ved lakken ved den ene skærm og lidt ved forruden, der er ikke decideret synligt rust endnu. Hvad er den bedste og billigste løsning på at få fjernet det, så det ikke bliver værre?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Forruden ud og sandblæs i hele rammen, med efterfølgende meget omhyggelig behandling med rustomdanner, grunder og lakering inden forruden geninsættes uden at beskadige lakken.
Af med forskærmen, hvis det er i samlingerne, ellers skær det syge område ud lige som med en kræftknude. Rens og behandl alt omhyggeligt som oven for beskrevet.
Neglicerer du nu, går det bare rigtig meget stærkt med forfaldet.
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

Citat fra ktm

ellers skær det syge område ud lige som med en kræftknude

Nå ikke andet,det er jo nemt og ligetil.
René
Det kommer lidt an på årsagen - hvis det er rust grundet udefrakommende skader, så kan du tit nøjes med at slibe det ned og "håndmale" det. Men det kræver, at man fanger det i opstarten.

Er det indefrakommende - ja, så skal det væk.

Jeg er principielt enig med ktm vedr. forruden - men for en almindelig dødelig kan det være en stor omgang. Du kan holde det nede ved at gøre som ovenfor beskrevet, men det kommer også helt an på, hvor længe du regner med at beholde den - det er jo trods alt nok begrænset, hvor meget tid og kroner, man vil ofre på den!?

Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis