Klædeskab

Jeg skal have bygget et klædeskab hvor der er en skråvæg - dvs at skabet går fra at være 1 meter til 2.20 i højden. Er der nogen ideer til hvordan man laver skrå skabslåger?

Mvh.

Kim
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan købe nogle standardskabe og save dem til - det er sandsynligvis billigere end selv at begynde med spånplader o.lign.

Lågerne kan ligeledes saves til og hængsles i den "høje" side. Sørg for at det er hængsler, der kan åbnes 180 grader da du ellers skal skal stå under den skrå væg for at tage ting ind og ud ad skabet.

Pas også på med håndtaget på den næste dør hvis den skal åbne samme vej (f. eks. to højrehængslede døre) så kan håndtagene komme i karambolage med døren hvis den skal åbnes mere end 90 grader.

En anden løsning er skydedøre, der kan køres til den side, der er højest, det kræver selvfølgelig at døren går helt hen til det højeste sted og at skabet fortsætter under det "lige" loft. Men efter min mening er skydedøre både grimme og upraktiske (men smag og behag ...)

TS

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Sørensen (den 25-07-2001).]
I sidste eller forrige nummer af Gør Det Selv, var der en der spurgte om helt det samme. Der var et ret godt løsningsforslag, som jeg ikke lige kan forklare.

Enten kan du gå ned på biblioteket, eller også kan du kontakte gør det selv.

Alternativt kan jeg godt scanne artiklen ind og lægge op på denne side, men det er vist forbudt.

Mvh
ThomasB
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis