Så har vi vist høvlet nok på den stakkels mand - han er hverken den eneste som nogle gange har misforstået håndværkerens indlæg/humor, ej heller den eneste som har fået ødelagt et batteri på ca. 1 år.
De andre jeg har hørt om, hvor det er gået galt med batteriet - skyldes det enten for dyb afladning (og ja - der findes også batterier som kan tåle dette - de koster bare noget mere), eller en for dårlig lader. (De billigste fra HN er eksperter i destruktion)
På en campingvogn jeg engang havde var der ganske enkelt en omskifterkontakt mellem batteri, og en indbygget omformer, og jeg undrer mig om, om ikke din campingvogn har 220 v i dag? hvordan du lader batteriet? om der evt. allerede sidder en omformer, som ikke bliver koblet ind? hvordan klarer du dig idag? - ellers må du ind omkring enten et campingcenter - eller rive strømforsyningen ud af eks. en pc og så skifte mellem de to strømkilder.
Er der iøvrigt nogle herinde som har brugt et relæ (omskifter) imellem to strømkilder - har overvejet til båden at tage styrestrømmen fra 220 v omformeren, så relæet automatisk skifter når der er støm fra denne, og ellers går til batteriet?
There are 10 types of people.
Those that understand binary, and those who don't