omformer til campingvogn 230 til 12v

Hej har en solifer campingvogn med central varme,mit problem består i at batteriet kun holder ca 10 måneder... kunne godt tænke mig at vide om/hvordan man kunne køre uden om batteriet med en omformer?????rolleyes confused confused
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra ancamasa

Hej har en solifer campingvogn med central varme,mit problem består i at batteriet kun holder ca 10 måneder... kunne godt tænke mig at vide om/hvordan man kunne køre uden om batteriet med en omformer?????rolleyes confused confused


Hvis du ikke lader på dit batteri i de 10 måneder så er det godt nok flot klaret. Men ja du kan godt få en omformer til din campingvogn, bare fut ind til en campingvogns forhandler. Jeg vil tro at sådan et sted har de så mange af dem at de også sælger af dem rolleyes

V.h. Håndværkeren
Når jeg skriver det kun HOLDER ca 10 måneder er det fordi det er faldet sammen i nogen a cellerne.. dit fjols.. når vognen kører på 12 volt bliver batteriet tappet og ladet hele tiden hvilket giver en stor belastning,så stor at det falder sammen efter 10 måneder.. håber sku der er andre end dig herinde i dette forum... men der er jo så mange a din slags at de ikke har andre steder at henvende sig for lidt kontakt.. la vær og skriv du ved jo ikke noget din torsk... har du overhoved lært at læse??? hvis så syntes jeg du skulle finde dine gamle lærebøger frem igen da du vist ikke fik nok ud a det sidst..
Citat fra ancamasa

Bla. Bla. Bla.....


Find et andet forum!
Din tone er værrere end d'herrer i Le Tour.

/Martin!
Jeg tror bestemt du skal finde et andet sted at boltre dig.
Det var dog en en for dette forum usædvanlig ubehagelig tone at anvende!!
Sørgeligt, sørgeligt!!! (Kunne næsten fristes til at spørge om, hvad du har spist, drukket, inhaleret, sniffet osv.)
Jeg kunne sagtens være med til at finde nogle løsninger på dit problem, men har OVERHOVEDET ikke lyst til at byde ind på løsningner, som jeg selv er i gang med, men med den tone skal jeg slet ikke klåge i dette!!! :-(
Mit råd er at du skal lære at omgås folk på en mere høvisk facon, før du kan regne med råd og vejledning. Jeg lurer lidt på, hvad der får dig til at føle dig kaldet til at benytte dette sprogbrug????

Med venlig hilsen
ktm

 

hvis du læser hvad håndværkeren skriver,mener jeg at han selv spiller op.. så mange så de sælger a dem osv.. hvis der var noget han ikke forstod så kunne han da lade være at svare... nej er såmænd ikke påvirket a nogen ting overhoved det skulle da lige være min kones gode mad..rolleyes skriver for at få nogle seriøse svar.. ikke for at blive latterlig gjort.. håber på forståelse!!! biggrin
Annonce
Jeg vil overhovedet ikke gå ind i denne diskution, det vil jeg lade JørgenE om.
Citat fra Håndværkeren

Jeg vil overhovedet ikke gå ind i denne diskution, det vil jeg lade JørgenE om.


Man forstår dig jo egentlig godt :eek:
- især ovenpå den fine hjælp du gav ham vedr. BSA-spørgsmålet i anden tråd. Der er bare nogen, der rammer helt forbi...

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

jeg har den helt rigtige løsning, men da jeg er fuldstændig enig med de andre får du den ikke.
ja jeg sidder også og har svært ved ikke hjælpe... men der er sku grænser..

Kort sagt.... klar dig selv..

Jan J
Så har vi vist høvlet nok på den stakkels mand - han er hverken den eneste som nogle gange har misforstået håndværkerens indlæg/humor, ej heller den eneste som har fået ødelagt et batteri på ca. 1 år.
De andre jeg har hørt om, hvor det er gået galt med batteriet - skyldes det enten for dyb afladning (og ja - der findes også batterier som kan tåle dette - de koster bare noget mere), eller en for dårlig lader. (De billigste fra HN er eksperter i destruktion)
På en campingvogn jeg engang havde var der ganske enkelt en omskifterkontakt mellem batteri, og en indbygget omformer, og jeg undrer mig om, om ikke din campingvogn har 220 v i dag? hvordan du lader batteriet? om der evt. allerede sidder en omformer, som ikke bliver koblet ind? hvordan klarer du dig idag? - ellers må du ind omkring enten et campingcenter - eller rive strømforsyningen ud af eks. en pc og så skifte mellem de to strømkilder.
Er der iøvrigt nogle herinde som har brugt et relæ (omskifter) imellem to strømkilder - har overvejet til båden at tage styrestrømmen fra 220 v omformeren, så relæet automatisk skifter når der er støm fra denne, og ellers går til batteriet?

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis