6v-12v omformer til BSA

Hej er blevet tilbudt en gammel enstamper på 350 ccm.. Sælgeren mente bestemt jeg skulle lave den om fra 6v til 12v da den jo skal køre med lys også i dagtimerne.. men hvordan gør man lige det???? Har ledt med lys og lygte efter en omformer men den er ikke og finde??? Er han eller jeg helt gal på den?? ved du noget om strøm så skriv endelig..
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra ancamasa

Hej er blevet tilbudt en gammel enstamper på 350 ccm.. Sælgeren mente bestemt jeg skulle lave den om fra 6v til 12v da den jo skal køre med lys også i dagtimerne.. men hvordan gør man lige det???? Har ledt med lys og lygte efter en omformer men den er ikke og finde??? Er han eller jeg helt gal på den?? ved du noget om strøm så skriv endelig..

Hejsa..
Hvorfor lave den om ?? Skal du køre om natten ? Hvis ikke kan du ski snilt få det til at funge.. du skal "bare" holde lidt øje med dit amp. meter... eller din ladelampe..
Syntes det er synd at lave det om... og det er alså heller ikke så let endda..

Mvh Jan J
Som Jan skriver er det ikke bare sådan lige at lave om.
Der er ikke tale om en transformer til din BSA, men en ny generator eller dynamo der leverer 12 volt. Problemet med at der ikke er strøm nok kan skyldes at dit laderelæ er sat for lavt, men også hvis der er monteret blinklys på dyret.
Nu kører jeg jo på MZ og jeg ved at de gamle 6 volts maskiner ikke kan lave strøm nok til at lade akumolatoren op hvis der er blinklys eftermonteret på dem, så kan man hos Br.Sejr i Århus købe en større generator, altså en 12 volts istedet så er der strøm nok. Eller man kan vælge at rive de grimme blinklys af, som ikke høre til på ældre maskiner.
Så vil du ændre, ville det være en rigtig god ide at spørge hos Sejr. om de kan levere en passende generator til din BSA.

V.h. Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis