Skillevægge sokkel eller uden sokkel

Hej
Jeg har fået gravet gulv ud i vores hus og skal til at ligge flamingo, vil i anbefalde sokkel under 100mm gasbeton eller vil i nøjes med at ligge en strimmel murpap under væggen og rejse direkte på det færdige beton gulv
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo et spørgsmål om skillevægene også bære førstesalen, hvid der forefindes en sådan. For så skal der støbes sokler, hvis det blot er træskeletter med gips på er murpap godt nok.

V.h. Håndværkeren
Så vidt mig bekendt skal de limes til gulvet, så der har du ikke brug for murpap. Og de vejer ikke ret meget så der skulle ikke være problemer i det.
Har næsten lige rejst en sådan væg i kontoret.
Der fjernede jeg flamingoen der hvor væggen skulle være og og fyldte beton i revnen, med lidt rio-net stumper i. Altså en lille sokkel på 11 bred gange 20 dyb.
Bare for at være sikker....
Satte væggen på det helt tynde mur-pap.
Igen bare for at være sikker...
Ikke lige min branche, så hellere gå med både livrem og seler.
Fanme træls at lave om !!

Mvh Jesper
Tømrer

det er en dårlig ide at lave vægge uden sokkel. Det er en rum adskillelse, hvis der kommer revner i det ene rum så vil den forplante sig til det andet, hvis der ikke er nogen sokkel
Hvis gasbetonvægen kun går op i ca. 240 cm, så behøver du ikke sokkel, du murer den bare fast til betongulvet enten med mørtel, eller med tyndfugelim eller LIP

Mvh

Klaus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis