priodiske startproblemer

Hey

Min renault 19 opfører sig lidt mærkeligt .... En gang imellem vil den ikke starte. Når tændingsnøglen drejes tikker den bare med en lidt høj lyd. Nogen gange skal der forsøges et par gange, og så starter den lige pludselig. Jeg har også haft held med at tørne motoren en omgang ved at trille den i 5 gear, og så kommer den som oftest, når jeg prøver at starte den bagefter. Det skal siges at starteren blev skiftet for nok 3 år siden, så det skulle vel ikke være den der er problemet.
Hvad tror i der er galt...? Den skal bare kunne holde til jul hvor jeg skal have ny bil!! Gider ikke at smide flere penge efter den spand.

mvh jan
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den tandkrans som starteren går i indgreb på når du forsøger at starte bliver typisk kun slidt på 2 punkter som sidder overfor hinanden (4 cyl.) derfor kan du nemmere starte hvis du drejer motoren lidt,da gearkassen skal af for at skifte den er det nok hvad du vil kalde en dyr Rep.

René
jamen starteren kører slet ikke når jeg drejer nøglen,- der lyder kun et klik som et relæ eller noget. Så tror/håber ikke at det er hvad du henviser til?
mvh jan
Citat fra jancar

jamen starteren kører slet ikke når jeg drejer nøglen,- der lyder kun et klik som et relæ eller noget. Så tror/håber ikke at det er hvad du henviser til?
mvh jan

Det er det nok ikke,det relæ der klikker er sandsynligvis startrelæet og det sidder på starteren,mine evner rækker ikke til at have et bud på hvad det skulle hjælpe at tørne motoren hvis startrelæet er defekt.
René
Umiddelbart lyder det som om kullene hænger. Afmonter og rens kulholderne for støv og skidt.

Mvh. Christian

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis