Skift telefonstik fra ISDN til almindeligt

Hej

Jeg er lige flyttet ind i et hus, hvor der står ISDN på telefonstikket, og det virker ikke når jeg tilslutter min telefon, fordi jeg ikke har ISDN-abonnement.

Jeg har købt et nyt telefonstik (et almindeligt til tre flade ben) og tænkte at det kunne jeg selv skifte, men hmm...er ikke sikker på hvordan.

Er der nogen som kan hjælpe?
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg bliver lige nødt til at vide lidt mere ... Har du fået alm telefon abonoment? Ved du hvor ledningen kommer ind fra huset? Sidder der et skillefilter på det første stik? Fortæl lige lidt mere smile
Når du skriver "telefonstik" mener du vel dåsen i væggen, eller?
Ellers giver dit indlæg ikke ret meget mening.

Bent.
Jeg har fået et almindeligt telefon abonnement.

I huset sidder der stikdåser i fire værelser, heriblandt på kontoret.

Kun i kontoret står der ISDN på dåsen, og det er kun når jeg tilslutter min i netop dette stik, at den ikke virker. Men da jeg har mest brug for telefonen i kontoret, så ville gerne have denne stikdåse til at virke også.

Jeg ved ikke hvor ledningen kommer ind i huset, og desværre heller ikke om der skulle sidde et skillefilter på nogen af stikkene.

Til stix: Ja, du har nok ret i at, jeg mener "dåsen i væggen" i stedet for telefonstik...wink
Jeg har tidligere haft ISDN, og der var der monteret en temmelig stor boks på ledningen udefra, med strømforsyning og det hele - så den må du jo kunne finde og afmontere.
Med venlig hilsen
Vangsøe

Vangsoe
Annonce
Der sidder ikke nogen synlig boks på huset, som kunne have noget med telefon/ISDN at gøre.
Men huset er fra 2000, og har sandsynligvis altid haft ISDN. Så måske ligger der noget indbygget et sted....men det tror jeg nu ikke.
Uha - så begynder det da at blive lidt kompliceret - kan du følge ledningen fra den stikdåse? Har du overvejet at spørge den tidligere ejer?
Ved ISDN kommer et signal fra off. central på to tråde ligesom analog telefoni. ISDN signalet går derefter til en ISDN boks, hvor udgangen (en eller to - afhængigt af fabrikat/alder) går videre i 4 tråde (S0 snit).
Der er derfor ingen hokus pokus i at genanvende stikket/ledningen find den anden ende, kobl to tråde sammen med dine eksisterende forbindelse, og enten smæk en trepolet dåse fra HN til trådene, eller lad dem gå i de to midterste i det 6 polet (formentlig RJ11 , eller 8 polet RJ45), og hug en tlf. med RJ11 (lille fladt stik), eller en adapter på. Så skulle tingene gerne virke. (Hvis du vil teste uden alt det RJ forvirring ovenfor, så vikl de to tråde om telefonens to lodrette stik - så skal der være forbindelse)

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Hej igen
Jeg bliver mere og mere forvirret confused.
Jeg havde forestillet mig løsningen kunne være noget med "skift stikdåsen, og så tilslut gul ledning øverst, grøn ledning til venstre og rød til højre - og vupti så virker det...!" Men så simpelt lyder det ikke til at være.

Tak for hjælpen alle sammen, men jeg er sgu nok lidt for meget amatør til kunne klare dette selv, så nu tilkalder jeg nok en prof. biggrin
Ved du hvad - det svære er ikke det stik du har i kontoret - men det vi er flere som har efterlyst - hvad er der i den anden ende? - eller hvor ender den?
Om det stik du har i kontoret er trebenet - eller firkantet er faktisk det mindste problem - i den ende skal bare bruges to ledninger - helst to som er snoet sammen i kablet - og de samme to skal bare ende i et af dine andre stik sammen med to anvendte ledninger.

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis