Skift telefonstik fra ISDN til almindeligt

Hej

Jeg er lige flyttet ind i et hus, hvor der står ISDN på telefonstikket, og det virker ikke når jeg tilslutter min telefon, fordi jeg ikke har ISDN-abonnement.

Jeg har købt et nyt telefonstik (et almindeligt til tre flade ben) og tænkte at det kunne jeg selv skifte, men hmm...er ikke sikker på hvordan.

Er der nogen som kan hjælpe?
Hej Jeg er lige flyttet ind i et hus, hvor der... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
wink Ja, men jeg har lidt svært ved at se hvor ledningen kommer fra, da stikdåsen jo sidder på væggen, og alle ledninger ligger inde i væggen.
næ- du har da ret i, at hvis ikke du kan se hvad der er op og ned, og du heller ikke har mulighed for at få en forklaring af dem som har lavet det, så må du jo betale ved kasse 1, hvad det tager en elektrikker at gennemskue det (eller trække et nyt stik/ledning) (Han åbner nok alle dine stik og tager et ringeapp, med to krokkodillenæb, som han forbinder i den ene ende, og sætter et 9 v. batteri i den anden, og bliver ved til det "ringer")

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Halløjsa.
Vil bare lige sige at jeg fik talt med en elektriker, som jeg
tilfældigvis mødte til en fest. Han viste åbenbart hvad han talte om,
for da jeg dagen efter skilte stikdåsen i kontoret ad, og satte
ledningerne sammen som han havde foreslået...ja, så virkede det!
Så min opfordring til jer herinde er:
- Lad være med at gøre tingene sværere end de er, og
- Lad være med at prøve at svare på noget i ikke er eksperter i

Med venlig hilsen
Den-glade-ejer-af-en-telefon-som-virker biggrin
Nu har jeg ellers betragtet mig som lidt af en ekspert på isdn området - har selv sat en del op, og fjernede en del igen, så nu bliver jeg nødt til at finde ud af om min viden har et ordentlig hul, eller om der er lavet noget fusk i din installation.

1. Fandt I nogensinde ud af, hvor telefonforbindelsen kom ind i huset?
2. Sagde han noget om hvorfor der stod isdn på stikdåsen?
3. Var stikdåsen overhovedet sat til, eller var der bare ledninger der var vidreført inde bag ved?
Sidder lidt med samme fornemmelse som Stix, men samtidig med en fornemmelse af, at nye brugere herinde kan have den misopfattelse at dette er et orakkel, som man bare gratis benytter sig af, når man selv er for nærig til at betale en håndværker, endsige gider selv at skaffe forudsætningerne for at give et klart svar. Vi er på den led almindelige mennesker, som bare har bevæget os ind på områder hvor "et eller andet er bikset sammen" og så virker det. (Savner jo så totalt din beskrivelse med ledningsfarver og stikforbindelser af hvad du så rent faktisk gjorde - du kan se kravspec i dit eget indlæg - så kunne det jo være, at en anden kunne få glæde af din viden!!)
Lige for at sikre mit CV på ISDN området skal jeg dog lige anføre, at jeg i "før ISDN" var med i daværende KTAS "feltforsøg med ISDN" dvs. tilsluttede og afprøvede udstyr til senere komercielt brug, og sidenhen er certificeret teknikker og konsulent indenfor PABX af typen Ericsson MD110 - heunder ISDN tilslutninger (både foran og bagved)

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis