Puch Maxi: Montering af Speedometer! Maister82 24 6851 26-07-2007 10:40 Hejsa allesammen!Jeg har købt en gammel Maxi. Den er desværre uden speedometer.Jeg har fundet et komplet sæt hos T-Hansen.Mit problem/spørgsmål er:Kan man bare montere speedometerdrevet på forhjulet når der nu ikke sidder en i forvejen? 3 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Håndværkeren 20251 26-07-2007 21:07 Nej så enkelt er det heller ikke, hvis det er et tandhjuls drevet er der flere ting der skal passe sammen.Men jeg bruger en ganske almindelig Cykkel Computer på min MC som spedometer, og det er meget precist. Det er der faktisk en del MC ister der gør, samtidig er det nemt at monterer og koster max. 150,00 Kr. V.h. Håndværkeren
Egebo 30 9440 28-07-2007 05:28 Kan kun slutte mig til at bruge cykelcomputere.Har stortset altid brugt det på, knallerter, scootere, pocketbikes osv. De er langt mere præcise end alm analog, koblet til speedodrev, og langt billigere.100-200 kr max så har du et speedometer der måler præcist. Jeg gør det at jeg limer magneten fast på fælgen og sætter pickup'en på gaffelbenet. Det dur fint.På mc ville man nok undersænke magneten ind i fælgen for at den ikke ryger af. MvhKasper Egebo
Håndværkeren 20251 28-07-2007 05:52 Hej Kasper.Det er lige nøjagtigt hvad jeg har gjort, undersænket magneten i aluminiums fælgen. Men inden da har jeg mistet et par stykker, hverken lim, araldit eller plastisk metal kunne holde. V.h. Håndværkeren