Vandstikledning fra skæl til offentlit vej..viden søges.

En kunde skal have gravet en vandledning fra skæl til husets indførings rør.

Problemmet er så bare at vi ikke kan grave fra huset og ned til skæl for at finde vandledningens stikledning fra offenligt vej da der skal skydes under det første styk fra huset.

Kommunen har for 2 år siden nedgravet ny hovedeledning men kan ikke huske hvor den ligger og deres tegninger passer ikke.

Stophanen er på højre side af vejen og kunden bor på venster side. Samt stophanen nedgravet på et forkert matrikkel nummer så jeg skal grave i en anden mands have som er på ferie og ingen tilladelse har derved.Det gør jeg simpelthen ikke.

Alså kan jeg heller ikke grave fra den ende eftersom det er offenligt vej og der ligger bla. naturgas mm. og jeg har ikke kunne få rekvideret nogle gravetegninger pga. ferie så skulle uheldet være ude er der ingen forsikring når jeg ikke har dette så det tør jeg simpelthen ikke for både min og kundens skyld.

Kommunen har 4 gange været og fortælle hvor de tror den stikledning er men ingen af gangene har det været rigtigt.

De vil heller ikke grave på offentligt vej for at anviseos hvor den er.

Jeg ved at det er kommunens pligt at oplysse og anvise en stikledning som i dette tilfælde og lige ledes holde denne vedlige på offentligt vej.

Mit spørgsmål er hvor kan jeg finde reglerne på nette vdr. dette??

Nu har jeg gravet 4 dage mere end kontrakten lydder på gratis af hensyn til min kunde og dem servicere jeg altid bedst muligt men ikke har fundet nogen stikledning endnu
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg ville tro at i bygnings relemanget var det muligt at finde noget, eller under dansk vvs..

men hvis du vi finde ud af mere om hvordan ledningen er ført, kan du.

inde i huset finde hvor vandledningen kommer ind, også går du ud i vejen og lukker for den hane du tror at det er.
så tilabge ind i huset og ser om det kommer vand ud af hanerne. gør der det, så er det en forkert, kommer der ikke vand så er det den rigtige..

som regle ligger stikledningerne i en så lige linie som muligt. ellers er der kun en ting at gøre, det er at starte fra huset af og så grave ud mod vej hanen, også følger du bare ledningen..

eller hvad siger vandværket? det er jo deres rør..?

M.V.H. Martin
Held og lykke med projektet
mnoergaard
Det du skriver med dansk vvs var lidt det jeg søgte men ikke helt...

Resten har jeg prøvet men er ikke helt muligt da der skal skydes noget af vejen og i de meter der skal skydes mister jeg ledningen..

Fladder.

Det er rigtigt men (skriver sku hvem der har dummet sig her) Horsens kommune har lavet en om´er og monteret stophaner forkert på vejen og glemt at opdatere nogle tegninger så det er ikke kommet med der..

Takker for hjælpen indtil videre skulle i have flere forslag modtages de gerne. vbmenu_register("postmenu_255419", true);
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis